• Gert

Jimmie Åkesson hos Skavlan

KillBill skrev 2015-04-11 11:47:43 följande:
    Som sagt de flesta politiska läger, svenska kyrkan osv. Stod bakom tvångssteriliseringar på den tiden. SDs uppfattning har väl sällan eller aldrig varit mer radikal än svenska kyrkans? Menar du att du tror att SD hade varit emot tvångssteriliseringar om partiet hade verkat under 30-70 talen?

Under senare år är det bara SD som ställt sig bakom tvångssteriliseringar. Hittade en annan länk som du inte kan avföra som pk.

expo.se/2014/sd-ordforande-fram-med-steriliseringstvang_6492.html
    Så nu försöker du få det till att det var SD:s ansvar att Sverige stiliserade människor från 1930-talet framtill 70-talet. Den finten går ingen på. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 11:56:36 följande:
    Jag använder ordet OM.

Försöker du flytta fokus ifrån att SD i nutid är det enda parti som ställer sig bakom tvångssteriliseringar?
    Du försöker få det till att SD ställde sig bakom steriliseringarna i Sverige. Det är är väldigt konstigt för SD fanns inte ens då.

Tror du att jag kommer läsa något från vänsterextremistiska Expo?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 12:16:55 följande:
    Anser du att Expo är PK Skrattande

Här har du rätt länk

norrteljetidning.se/ledare/1.1538026-avskaffa-tvanget-pa-sterilisering

Klipp från artikeln:
    Politisk inkorrekt och vänsterextremism går ju hand i hand. Så visst är Expo både PK och vänsterextrema. Annars skulle ju inte Expoanställda få sitta i morgonsoffor och uttala sig om SD, utan någon från SD där att försvara sig.
  • Gert

Om det nu finns en majoritet i riksdagen att ändra lagen, varför har inte lagen ändrats?

• Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 12:33:39 följande:
    Lagen är ändrad men SD reserverar sig till förmån för att behålla steriliseringskravet.
    Vilket är deras rättighet. Det är ingen nyhet att SD är konservativa. 

Det är nog bäst att skriva att det handlar om könsbyten. Inte det som Sverige ägnade sig åt under naziåren där man tvångssteriliserade av andra anledningar.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 12:47:15 följande:

Så din uppfattning är att tvångssterilisering är ok när SD tycker att det är ok. I rest my case.. 

Din uppfattning är som vanlig felaktig. Har jag skrivit att det är ok? Jag skrev att SD är konservativa och att det är deras rättighet att tycka så.

Din uppfattning är väl den att du har en spåkula som kan se in i en alternativ historia om hur SD skulle stödja tvångsstiliseringar under 1930-70-talen. Ren spekulation och konspirationsteorier.
  • Gert
    KillBill skrev 2015-04-11 13:08:40 följande:
    Ok du tycker att SD som ett konservativt parti har rätt att vara för tvångssteriliseringar. Det stärker bara mitt resonemang.  Nu tycker jag vi går ut i solskenet!
    SD har rätt att ha en åsikt när det gäller steriliseringar innan könsbyte. Det stärker inte alls ditt spekulativa resonemang.
  • Gert
    xmarcusx skrev 2015-04-11 20:20:11 följande:
    Jo, det är faktiskt rätt konstigt eftersom att han inte var medlem i partiet när det inträffade och således inte hade någon möjlighet att påverka det. 
    Är det inte konstigt att han blev medlem i ett parti som utförde tvångssteriliseringar? Det kan inte ha varit någon hemlighet när han blev medlem i partiet. Han måste självklart stå till svars för detta.
  • Gert
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 17:43:11 följande:
    SD ville sänka skatten för pensionärerna men röstar på en budget som höjer den.
    SD röstade på sin egen budget, vilket ger mycket mer pengar till pensionärerna än vad S kom med. Tyvärr röstade inte något annat parti på SD:s budget. Om SD:s budget hade vunnit hade fattigpensionärerna fått 400-500 kronor mer i månaden, utan några nya skatter som S har kommit med.
  • Gert
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 17:59:51 följande:
    SD röstade på Alliansens budget som inte sänkte skatten för pensionärerna. Skyll inte det på S.

Är det så jobbigt att erkänna vad SD gör?
    SD röstade på sin egen budget! Man röstar två gånger om budgeten. Den andra gången röstade SD på alliansen budget. Jag skyller på S hur mycket jag vill.
  • Gert
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 18:05:58 följande:
    Ja, fortsätt du att skylla på andra för SD:s havande, det passar alldeles utmärkt för ett parti som inte kan ta eget ansvar. Glöm inte offerkoftan nu när våren kom av sig....
    Inte ta eget ansvar? Menar du inte Stefan Löfven nu? Det är ju han som leder en historiskt svag regeringen som inte har majoritet i riksdagen. Dessutom skulle han avgå om hans budget inte gick genom.

Den dagen SD:s budget går genom kommer alla fattigpensionärer få det mycket bättre ekonomiskt. Den saken är säker.
  • Gert
    Anonym (**)) skrev 2015-04-14 18:17:09 följande:
    Fast den dagen kommer aldrig.....Glad
    Hur kan du vara så säker på det? SD har gått från att vara ett 3%-parti till Sveriges tredje största parti på bara åtta åt. Vänta åtta år till och sen är vi där om inte de andra partierna har anammat SD:s politik vid det laget.
Svar på tråden Jimmie Åkesson hos Skavlan