Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

    Släcker du ner och stänger av under "Earth Hour"?

    Jag släckte en lampa, inte pga av "Earth Hour" utan för att den störde mitt tevetittande, så svaret är väl nej. Fast ja.

    Det var en LED-lampa på 2 watt.

    Så jag kan egentligen med stolthet påpeka att jag minsann värnar om miljön.

    Kram //Anton


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh

    Är det bara jag.....på hela förbannade FAMILJELIV som tar mitt ansvar som miljökämpe !!!

    Jaja, jag sover gott iaf, med vetskapen om att jag har bidragit till en bättre värld. 

    MVH.... //ANTON


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Pescetarian skrev 2015-03-29 22:35:16 följande:
    Ta det lugnt! Jag värnar också om miljön. ;)
    Tack....Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Sibylla skrev 2015-03-29 23:00:23 följande:
    Nu ska vi vara lugna.
    Jag spar på så mycket el som jag kan göra och jag källsorterar allt
    Nu blev jag allt lite glad igenyahoo.gif känns bra när vi är fler som gör stora uppoffringar med att släcka energikrävande elutrustning. Som lampor tex. Å så har jag köpt en ny tv, en 55 tummare för 12000 kr, köpt enbart för att den gamle LCD-teven tog för mycket ström vid drift, denna Samsung drar 65 watt, och det är fan inte mycket, speciellt med tanke på att jag är tvungen...typ, att släcka en lampa för att förbättra den visuella upplevelsen av nyheterna.

    Jag dricker minst 2 liter svensk (eller om den är DANSK) mellanmjölk per dag, 3 liter är nog närmare sanningen och nog fan för att tompaketen hamnar i papperscontainern. Jupp. Men jag slösar inte vatten på att skölja ur paketen.

    Nån jävla måtta får det allt va, det är ju horribla priser på vatten i stadsbebyggelse, och jag tycker jag tar mitt ansvar när jag släcker min "teve-lampa" 2 watt ÄR 2 watt. Det kan ingen förneka.

    Mvh //Anton 
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Aniiee skrev 2015-03-30 04:18:33 följande:
    Klart jag (och många andra som inte släcker/inte ens gillar idén med earth hour) gör saker för miljön. Vågar till och med säga att de flesta av oss gör mycket mer för miljön än medelsvensson, och kanske, till och med, mer än Anton Tyst
    Har jag svårt å tänka mig, Aiinee, jag släckte faktiskt ner en lampa under Earth Hour, visst, den var på 2 watt, men 2 watt ÄR 2 watt. 

    Om hela förbannade befolkningen i Svea Rike skulle vara lika miljömedvetna som mig, och släcka ner en 2 watts lampa (eller om den möjligen är på 1,5  watt) under Earth Hour, så skulle ju det innebära att 18 000 000 watt sparades under den timmen. Ungefär.

    Så visst fan är ANTON miljövänlig i själ och hjärta.

    Jag sopsorterar också. Till viss del....
    '

    Kram på dig, underbara Aiinee
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Släcker du ner och stänger av under "Earth Hour"?