• Fem barns morsa

    Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?

    Ja, som rubriken lyder. Vi kan väll dela med oss av åldrarna på barnet och vilken aktivitet den går på!:) jag börjar:

    Pojke 9 år: fotboll, bandy.

    Flicka 7 år: gymnastik och fristående, ridning.

    Flicka 4 år: dans, rider på ponny med mig.

    Pojke 4 år: bollkul, rider på ponny med mig.

    Flicka 3 år: danskul.

    Pojke 1 år: Bebissim

  • Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?
  • En blå giraff

    Mina pojkar är 3 och 7 år. Inga aktiviteter än så länge. 7-åringen vill absolut inte och 3-åringen är så liten än så länge. De går 35-40 timmar per vecka på dagis/skola/fritids så den tiden som är kvar är skönt att bara "vara" på tycker jag också. Den här helgen har vi varit ute i skogen igår och varit på museum idag.

  • Ollibolli
    Penida skrev 2015-03-29 00:24:15 följande:
    Vår son är lite likadan, han går visserligen på fotboll en timme i veckan men är absolut inte intresserad av mer. Han rör sig galet mycket ändå och har flera intressen och det är det jag tycker är viktigt, att de rör på sig och utvecklar intressen efter eget huvud och inte att de har organiserade aktiviteter.

    Avskyr CIO-metoder
    Ja, tycker det är viktigt att de får vara spontana i den åldern och göra det som faller dem in, tror det är svårt att vara spontan när man redan som sexåring har nästintill fullspäckat schema.

    Sonen är inne i en period där han tycker det är roligt med kompisar och att hitta på aktiviteter tillsammans med dem, typ fotboll i trädgården, cykla etc. Han skulle aldrig vilja avbryta sin lek för att kl är fem och det är dags att gå till ngn organiserad aktivitet.

    Däremot frågar han efter det ibland när han är uttråkad och då åker han och pappan ibland iväg och spelar tennis en timme.
  • Nymphaea

    OT-fråga: har du fem eller sex barn, TS? Blev lite nyfiken på nicket i kombination med sex barns uppräknade aktiviteter. Glad

  • Fenna
    Drottningen70 skrev 2015-03-28 21:49:35 följande:

    Pojke 6 år går på dans.

    Tycker det är helt stört att ha fler än två såna aktiviteter per vecka. Att ha fler än 3 är i princip barnmisshandel.


    Det beror ju på hur långa dagar barnet har annars. Själv är jag föräldraledig så vi har mycket tid hemma även med flera aktiviteter. Däremot tycker jag inte att en enskild aktivitet ska ta för mycket tid när barnet är litet. Sonens kusiner har tex fotboll två gånger i veckan plus matcher varje helg, då finns det nästan ingen tid till att prova på andra aktiviteter.  
  • Rocket Mania

    Ni som tycker det är hemskt om barnet har för många aktiviteter, gäller det bara om det är många olika aktiviteter eller även om en enstaka aktivitet tar många dagar i anspråk?

  • Schnaa
    Nymphaea skrev 2015-03-29 22:11:25 följande:

    OT-fråga: har du fem eller sex barn, TS? Blev lite nyfiken på nicket i kombination med sex barns uppräknade aktiviteter. 


    Hon kanske har varit medlem i mer än 1 år och 9 månader?
  • nordanvind

    Sluta bråka.börja slåss


    asar och runor står mig bi
  • Nymphaea
    Schnaa skrev 2015-03-29 22:45:15 följande:
    Hon kanske har varit medlem i mer än 1 år och 9 månader?
    Självklart slog den tanken mig, fast det står ju att hon är nyreggad (igår)?
Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?