tror inte på oförklarad barnlöshet
jag tror inte på oförklarad barnlöshet. Man måste ha hittat något fel för att vara infertil. Jag tror inte att några som lider av oförklarad barnlöshet är infertila egentligen utan att det beror på psykisk stress. Stress kan påverka fertiliteten till den grad att man i värsta fall inte blir gravid under hela sitt fertila liv om man stressar så pass länge. Alla jag känner som fått diagnosen oförklarlig barnlöshet har blivit gravida på naturlig väg flera år efteråt så fort dom slutade stressa. Och då pratar jag 15-20 år. Vet en som mådde väldigt psykiskt dåligt över sin barnlöshet och det gick ut över hela hennes liv, hon grät sig till söms varje natt . När 11 år hade gått så tänkte hon att det är ingen idé att bry mig jag kommer aldrig bli gravid, så hon slutade stressa och direkt när den psykiska stressen försvann så blev hon gravid. Likadant med en annan jag känner tog det hela 20 år att bli gravid sen hon började försöka, också hon mådde väldigt dåligt psykiskt men så fort hon släppte den psykiska stressen så blev hon också gravid direkt. Det är många som fått diagnosen oförklarad barnlöshet som gått samma öde. Så det här med oförklarlig barnlöshet tror jag inte en sekund på. Oförklarad barnlöshet existerar inte. Det är det psykiska måendet som ställer till det, inget annat, det är jag hundra på.