• Pollyboy

BF december 2015 :-)

Hej, här hoppar gärna jag in också :D

Är just nu i vecka 11, är beräknad 1/12. Det är första barnet, helt oplanerat och faktiskt lite opassande i livspusslet.. Är ju så ung och fortfarande student xD Men jag och sambon gör det bästa av situationen! Det ska bli otroligt spännande men jag är väldigt nervös inför framtiden. Jag är rädd och orolig. Redan nu mår jag dåligt, mår så illa hela tiden och klarar knappt ta mig ur sängen vissa dagar.

Ser att ni pratar om vikt också. Jag är väl en aning överviktig enligt mitt BMI, men av någon anledning orkar jag inte bry mig just nu. Det finns ingen chans att jag ska orka mortionera 30 min varje dag, spyr ju bara av att sätta mig upp. Är noga med vad jag äter såklart, men det har blivit mycket nudlar (cravings) och annan lättlagad, näringsfattig mat., jag äter ju tabletter med vitaminer men jag vet att jag borde äta mer näringsrik mat. Det är så svårt eftersom jag inte kan stå och laga mat - jag reser mig upp, springer till mikron, och springer tillbaka till sängen. Jag hoppas verkligen illamåendet går över snart så jag kan börja leva ett normalt liv igen xD

• Pollyboy

Hej, hoppar gärna in här :)

Har BF 1/12 och är i vecka 17 nu. Börjar bli rund om magen och har redan känt första rörelser! Spännande :)

Jag är 21 år och sambon 22. Detta är vårt första barn, och det var inte helt planerat heller. Men vi är såklart glada ändå, denna lilla bebis är väldigt välkommen! :)

Jag har redan börjat få problem med foglossning, blä. Det är värst på kvällen. Konstant huvudvärk, illamående, trött.. Jag har problem med sköldkörteln, järnbrist, blöder näsblod hela tiden. Sover jätte dåligt också. Jag trodde andra trimestern skulle vara frid och fröjd!! Haha!

Det viktigaste är såklart att bebisen mår bra. Jag kan må hur dåligt som helst, så länge bebis är frisk :)

Är lite fundersam ang ultraljud. Ska göra RUL den 3 juli. Visst får vi veta kön då? Kan det bli problem eftersom att jag är lite överviktig? Har hört att det blir svårare att se bebis med allt fett däremellan :O

• Pollyboy

Haha, samma här. Mina jeans liksom "rullar" ner för mage och rumpa :)

Misshjb - tack för svar. Jag hoppas verkligen att RUL går bra trots hull om magen :)

Någon annan som drömmer långa, verklighetstrogna drömmar? Har drömt en dröm av samma handling varje natt i nästan en vecka nu. I drömmen har min sambo varit otrogen och kvinnan i fråga har också blivit gravid.. Eftersom vi båda vill att våra barn ska ha en relation till pappan så måste vi liksom "dela" på min sambo. Han sover hos henne varannan natt osv. När han är borta gråter jag konstant, och jag hatar vad han gjort mot mig och vårat barn. Jag försöker vara stark och fortsätter en relation med honom eftersom jag vill att vårat barn ska ha både mamma och pappa.

Drömmen känns så verklig att det nästan är obehagligt. Vill inte sova om nätterna eftersom jag är trött på att gråta så mycket. När jag vaknar känner jag mig ledsen och besviken på min sambo - men han har ju inte gjort något fel. Haha, stackars man :) vaknar brevid en grinig tjej som anklagar honom för otrohet varje morgon! Har hört att gravida kan ha "livliga" drömmar men denna dröm börjar nästan bli psykiskt jobbig för mig :P

• Pollyboy

JJ15 - min svärmor går mig också på nerverna när hon kommenterar min kropp! Haha. Hon är ju gullig annars men det börjar bli lite jobbigt.

Hon kom in och sa "men Gud vad stor du blivit!! Får jag titta på magen??" *visar magen* "ska man verkligen vara så stor när man bara är i vecka 17??". Åååhhh, tack, vad bra det känns nu.. Haha. Känner mig som värsta fläskpaddan. Jag börjar få lite bristningar runt naveln och när hon såg det blev hon helt galen "du måste köpa en olja!! Om du får massa bristningar kommer du aldrig vara nöjd över din kropp igen!!". Med tanke på att jag har lätt att få bristningar (från min mamma - tack mamma) så kändes den kommentaren lite jobbig. Kommer ju aldrig kunna visa mig i bikini för henne i framtiden eftersom mina bristningar tydligen är så otroligt hemska :P

Svar på tråden BF december 2015 :-)