Inlägg från: Stella was a diver |Visa alla inlägg
  • Stella was a diver

BF december 2015 :-)

Pyret 85 skrev 2015-04-27 05:25:03 följande:
    Det är en progesteronkräm. Min tanke var att den skulle hjälpa till att behålla graviditeten.
    Kroppen producerar själv det progesteron som behövs för att behålla graviditeten hos friska människor, du behöver inte hjälpa till Glad. Vanligaste orsaken till tidiga missfall är kromosomfel, och ett embryo med kromosomfel kan aldrig bli ett friskt barn. Det vet kroppen och det är därför det blir missfall. Om du tillför progesteron och det är fel på ditt embryo så kommer embryot dö ändå men det tillförda progesteronet förhindrar själva missfallet så ditt döda embryo upptäcks vid nästa ultraljud istället. Vilket jag personligen tycker är värre än att få missfall direkt, har själv upplevt MA.

Jag förstår att du inte vill ha missfall, det vill ingen av oss men du kan lägga dina pengar på roligare saker än den där krämen! Hjärta
  • Stella was a diver
    Hallonetsorbet skrev 2015-05-06 17:59:02 följande:

visst fanns det en sluten grupp på facebook för oss med kommande decemberbebisar? Hur hittar jag den? Jag känner att jag har lite svårt att hänga med här på familjeliv och allt som skrivs.

Skicka vänförfrågan till Rozanna Pettersson så kan hon lägga till dig!
Svar på tråden BF december 2015 :-)