• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • längtar14

Hoppar gärna in här plussade idag efter vårat 3:e Fet känns overkligt fortfarande, mår lite småilla till och från.

Bf blir 9 dec (tror jag)... Är lite osäker då ägglossningen flyttade sig fyra dagar.

• Hallonetsorbet

Jag var illamående rätt tidigt, antagligen hormoner och nervositet eftersom detta var en planerad graviditet och det var inte förra. Men det går ganska bra, jag är hemmafru och när illamåendet är igång på förmiddagen så tar jag det lugnt och på eftermiddagen mår jag bättre.

Hade en, förlåt mig, extremt bra graviditet sist. Knappt några problem alls, ganska liten, pigg och höll igång bra. Tränar inte men går mycket.

Däremot utöver graviditeten så hade jag det väldigt tufft då min mamma avled efter en kort tids sjukdom. Så den biten var skittuff. Men jag hoppas denna graviditet kommer bli graviditetsmässigt lika bra nästan . Däremot lägger jag inte ribban så högt att den ska bli bättre eller lika bra som förra men gärna strax under.

• Hallonetsorbet

Knasbollen81, andra barnet, BF 5/1

nikki06, första barnet, BF 6/12

Snobb, första barnet, 5/12

Misshjb, andra barnet, 8/12

Maggadisch, andra barnet, 1/12

mum2girls, fjärde barnet, 6/12

Malin Cc 11/12

Paxoo, första barnet, 2/12

Fantasy06, andra barnet, 7/12

Emme, andra barnet, 3/12 :)

Hallonetsorbet, andra barnet, 6/12

• Knasbollen81
    Julibebisen12 skrev 2015-04-02 21:18:02 följande:

Vad ni allla skriver haha

Hinner ju inte med

Bara att hänga med- hur mår du ?! Själv känner jag inte så mycket symptom förutom den extrema tröttheten.. Lite nojjig. Får känslan och viljan att ta ett gravtesr till bara för att....
  • Knasbollen81
    Misshjb skrev 2015-04-02 20:17:50 följande:

Hjälp vad otäckt. En vän till mig fick välja efter första barnet hon hade också traumatisk förlossning. Hon valde till slut att försöka naturligt och det gick hur bra som helst andra gången. Det är sällan man har två sånna speciella förlossningar. Så du har oddsen med dig. :)

Nej barnmorskorna på akuten sa att sånt här händer aldrig två gånger....men tänkte utnyttja den hjälp jag kan få denna gång
  • Knasbollen81
    längtar14 skrev 2015-04-02 21:57:49 följande:

Hoppar gärna in här plussade idag efter vårat 3:e Fet känns overkligt fortfarande, mår lite småilla till och från.

Bf blir 9 dec (tror jag)... Är lite osäker då ägglossningen flyttade sig fyra dagar.

Stort grattis och välkommen/ är de ditt flesta barn?
  • Knasbollen81
    fantasy06 skrev 2015-04-02 18:08:55 följande:

Jag plussade i förrgår (tisdags) sista mensens första dag var den 26 februari. Enligt beräkning har jag bf den 7 december.

Jag har sedan tidigare en son som blir 9 efter sommaren. Tog 7 månader att bli gravid med honom. Har en ny sambo nu och det tog sig på första försöket. Trodde det skulle ta tid men icke. 

Igår mådde jag riktigt illa, måste upp och kissa om nätterna vilket jag aldrig behövt innan, och mensvärk har jag haft från och till idag. Men är ju sånt som hör till.

Känner igen mig när jag läste någon som skrev att man tittar på toapappret som en galning, hihi. Hoppas det går hela vägen för oss alla

Stort grattis till plusset och välkommen in hit
  • Knasbollen81
    Hallonetsorbet skrev 2015-04-02 23:53:45 följande:

Jag var illamående rätt tidigt, antagligen hormoner och nervositet eftersom detta var en planerad graviditet och det var inte förra. Men det går ganska bra, jag är hemmafru och när illamåendet är igång på förmiddagen så tar jag det lugnt och på eftermiddagen mår jag bättre.

Hade en, förlåt mig, extremt bra graviditet sist. Knappt några problem alls, ganska liten, pigg och höll igång bra. Tränar inte men går mycket.

Däremot utöver graviditeten så hade jag det väldigt tufft då min mamma avled efter en kort tids sjukdom. Så den biten var skittuff. Men jag hoppas denna graviditet kommer bli graviditetsmässigt lika bra nästan . Däremot lägger jag inte ribban så högt att den ska bli bättre eller lika bra som förra men gärna strax under.

Åh det låter härligt med en bra graviditet. Själv mådde jag illa som synden i 17 veckor och kräktes rätt mycket. Kunden även kräkas helt plötsligt även senare. Dock hade/har jag ett tufft jobb som konsult som innebär en del resor ut till olika kunder med en del stress. Fick högt blodtryck mot slutet och gick upp fem kg vätska på två dagar, fick panik då.

Däremot är jag lite stressad nu då jag inte tycker jag känner så många symtom.,.
  • Snobi

Kul att vi har blivit så många! Mindre kul med den här sömnlösheten. Har legat vaken sen 4 men nu gav jag upp. Någon annan som har så? Jag ligger inte och tänker på nåt eller så utan det säger bara pling så är jag klarvaken.

Och någon annan som gymmar? Igår var mitt första pass sen jag plussade och det ska ju gå att köra på ungefär som vanligt första trimestern, men jag blir så himla nojig :-P Höll mig på en nivå där jag knappt ens blev ansträngd. Får väl kanske hålla mig på den nivån tills det känns lite tryggare.

Svar på tråden BF december 2015 :-)