• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Anny123
    velvet skrev 2015-12-04 22:31:45 följande:

Tack! BF nästa söndag. Jag kommer alltså att vara i vecka 40 (39+1) när jag blir igångsatt.

Vår dotter föddes med planerat kejsarsnitt i vecka 38+4 så jag har aldrig gått längre tidigare.

Okej, men vad spännande! Åh vad mysigt att äntligen få träffa den lilla krabaten i magen Har som jag skrev planerat snitt 21/12 och jag längtar ihjäl mig nu. Räknar ner dagarna..
  • Anny123
    emelieen skrev 2015-12-04 23:31:50 följande:

Nu vill jag höra vad ni tror/har erfarenhet av. Haft en del sammandragningar och samtidigt "mensvärk", detta är väl förvärkar? Jag har några st sådana per dag, är det vanligt att ha så "tätt"? Det handlar inte om minuter emellan men jag tänker ändå att det är rätt ofta när de kommer några st per dag. Ni som fött eller har barn sen tidigare, hur lång tid drog det igång efter att ni börjat känna såhär? :)

Några per dag har jag haft i flera veckor innan fl satte fart. Denna grav började det nog v 34. Men sen när de blivit fler så är de fl som satt fart på riktigt. Har aldrig gått m mkt sammandragningar långt innan fl.
  • moruri

Era kämpar! Har svårt att förstå att bebisen är här fortfarande, känner typ en oro i kroppen inför förlossningen (som redan är över :p, gick liksom för fort för hjärnan att hänga med att han faktiskt är ute.)
    Försöker mig på att få igång amningen iaf, såklart vill han ligga tryckt mot bröstet hela nätterna, är dödstrött då jag tycker det är svårt att liggamma. Men att få snosa på denna lillkille är tamigfan det mysigaste någonsin. Älskade bebisdoft man blir som i trans!

• Beya
    moruri skrev 2015-12-05 09:13:50 följande:

Era kämpar! Har svårt att förstå att bebisen är här fortfarande, känner typ en oro i kroppen inför förlossningen (som redan är över :p, gick liksom för fort för hjärnan att hänga med att han faktiskt är ute.)
    Försöker mig på att få igång amningen iaf, såklart vill han ligga tryckt mot bröstet hela nätterna, är dödstrött då jag tycker det är svårt att liggamma. Men att få snosa på denna lillkille är tamigfan det mysigaste någonsin. Älskade bebisdoft man blir som i trans!

Kan förstå det när det gick så fort! va mysigt att snosa:) då mår lillgrabben bra och allt då?
    Ja den tröttheten är inte all leka med..
  • moruri

Ska tillbaka för pku, vikt och så på måndag och så ska vi få remiss hem för att han ska få ett ultraljud på njurarna till att börja med. Men han äter sover och verkar nöjd, så hoppas han är ok.
    Har ju inte blivit många kissblöjor dessa dagar. 2-3/dag. Så svårt att veta om de får
    Tillräckligt men de känns som mjölken börjar rinna till nu.

• emelieen
    Anny123 skrev 2015-12-05 07:29:43 följande:

Några per dag har jag haft i flera veckor innan fl satte fart. Denna grav började det nog v 34. Men sen när de blivit fler så är de fl som satt fart på riktigt. Har aldrig gått m mkt sammandragningar långt innan fl.

Okej, då vet jag. Vill inte föda nu nämligen, fast det inte är upp till mig ;) tack för svar
  • BowserSchnauzer

Har lite mer icke smärtsamma sammandragningar med lätt tryck nedåt senaste 2 dagarna, lite mensvärk igår och idag... Gah - tror att man hoppas för mycket men man längtar ju så!

• summer13

Tack för grattisen

Så nöjd med förlossningen! Vattnet gick på tisdagen, värkar startade spontant onsdag kl 22 och efter 6.5 timme var hon ute! Öppnade mig från 3cm till 9cm på 1 timme! Så intensivt men föredrar det helt klart framför långdraget förlopp som det var första gången. Avslutades med sugklocka pga hennes hjärtljud med hon var ute på ett par minuter så de klassade det dom okomplicerat. Så himla häftigt att föda vaginalt, nu har jag gjort båda!

Nu har vi kommit hem och kämpar med amningen. Har mycket mat men hon har svårt att suga rätt då hon sätter upp tungan i gommen.. Hade en fantastisk sköterska till hjälp på bb så fick mycket pepp och knep att testa! Så ger det ett litet tag och ser om hon lär sig

Hoppas era förlossningsupplevelser också blir fantastiska!

• summer13
    moruri skrev 2015-12-05 20:18:14 följande:

Summer13: hur många kissblöjor har du bytt de första dagarna?

Oj ingen aning.. Men går inte riktigt mäta så då hon fått tillägg eftersom hon var så stor (pga blodsockret). Så mat har hon fått i sig men nu när man kommer hem och bara ska amma blir man klart lite mer nojig! Får se hur det går i dagarna annars får jag köpa hem ersättning och ge som tillägg..
Svar på tråden BF december 2015 :-)