• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Tokstollen
    velvet skrev 2015-12-26 10:17:59 följande:

Vill inte jinxa någonting men måste ändå fråga, är det möjligt för en 2,5 veckas gammal bebis att känna skillnad på dag och natt redan? När han föddes upplevde jag att han vaknade med typ 2-3 timmars mellanrum dygnet runt, men de senaste två dygnen har han varit mycket mer vaken på dagarna och i natt sov han ganska många timmar i sträck, vaknade och ammade för att sedan somna om igen. *håller tummarna att detta fortsätter*

När det är mörkt ute frigörs ju melatonin i kroppen och det gör oss trötta. Samma för bebisar ju. Och dessutom så tror jag att mängden melatonin i bröstmjölken är högre på natten om jag inte minns fel. Tror absolut dom kan få in en sovrutin redan nu. Så har det varit med alla mina tre :)
  • velvet
    Tokstollen skrev 2015-12-26 17:15:19 följande:
    När det är mörkt ute frigörs ju melatonin i kroppen och det gör oss trötta. Samma för bebisar ju. Och dessutom så tror jag att mängden melatonin i bröstmjölken är högre på natten om jag inte minns fel. Tror absolut dom kan få in en sovrutin redan nu. Så har det varit med alla mina tre :)
    Åh vad skönt att höra! Nu har det ju bara varit ett par nätter som varit bra så jag vågar inte ropa hej riktigt ännu. Minns inte när vår dotter började fatta det här med dag och natt heller, hon är fyra år och man glömmer snabbt. :)
  • Beya
    velvet skrev 2015-12-26 17:30:17 följande:
    Åh vad skönt att höra! Nu har det ju bara varit ett par nätter som varit bra så jag vågar inte ropa hej riktigt ännu. Minns inte när vår dotter började fatta det här med dag och natt heller, hon är fyra år och man glömmer snabbt. :)
    Har samma fundering som dig och ser fram emot den dagen( eller snarare natten det blir så)
    Hoppas det håller i sig för dig:)
  • Frankie86
    PlusLängtan skrev 2015-12-26 14:31:58 följande:
    Jag förstod helt klart. Jag har köpt vichy vatten nu, och vi har börjat pensla tungan. Ser just ingen skillnad än, hoppas att det blir lite bättre efter några fler gånger.

Vad skönt för dig att dina brösten känns lite bättre.

Mina svider inte så som du beskriver, så säkert bara fullt när det gör så ont.
    Hoppas det försvinner snabbt! :)
    Det viktiga är att man "skrapar" bort det vita, det är inte förens då som det försvinner. Räcker alltså inte med att bara få in det i munnen utan man måste även få bort beläggningen på tungan.

Nu är det helt borta på Alice och bröstet känns bättre.

Vi har dock ingen skillnad på natt och dag.hon sover väl Max 3timmar i sträck på natten. Tur hon somnar om på morgonen. Jag har fått gå upp kring kl 10 två mornar på raken nu :) tur mannen är julledig så han kan ta dom andra två :)
  • SsJj

Nu har jag blivit inlagd för igångsättning imorgon bitti. Tjejen har varit väldigt stilla i nästan 2 veckors tid. Jag har känt huvudet, ena foten i sidan emellanåt, hicka ibland och haft en del sammandragningar. Julaftonskvällen kickade hon på en stund men sedan lugnt igen. Ctg ser perfekt ut, har fostervatten och bra flöde i navelsträngen men hur mycket dom än flyttar på henne så vill hon inte reagera som hon ska.

Är så otroligt rädd och ledsen. Ett kejsarsnitt, en "vanlig" förlossning och snart då en igångsättning så har jag provat allt sen..

Dom säger att en igångsättning kan ta 2-3 dagar då jag är omogen?! Hur sjutton ska jag hitta kraft till att orka detta undrar jag.

Längtar redan ihjäl mig efter mina tjejer hemma.

• emelieen
    SsJj skrev 2015-12-26 22:52:38 följande:

Nu har jag blivit inlagd för igångsättning imorgon bitti. Tjejen har varit väldigt stilla i nästan 2 veckors tid. Jag har känt huvudet, ena foten i sidan emellanåt, hicka ibland och haft en del sammandragningar. Julaftonskvällen kickade hon på en stund men sedan lugnt igen. Ctg ser perfekt ut, har fostervatten och bra flöde i navelsträngen men hur mycket dom än flyttar på henne så vill hon inte reagera som hon ska.

Är så otroligt rädd och ledsen. Ett kejsarsnitt, en "vanlig" förlossning och snart då en igångsättning så har jag provat allt sen..

Dom säger att en igångsättning kan ta 2-3 dagar då jag är omogen?! Hur sjutton ska jag hitta kraft till att orka detta undrar jag.

Stort lycka till och hoppas att allt går bra!
  • PlusLängtan

Ja men du får hoppas på att du får som min igångsättning. Allt som allt efter jag fick igångsättning med något slags hormonsnöre tog det 12 tim sen var dottern ute.

Så det behöver inte ta flera dygn. Men jag var beredd på det jag med.
  • PlusLängtan
    PlusLängtan skrev 2015-12-27 05:44:38 följande:

Ja men du får hoppas på att du får som min igångsättning. Allt som allt efter jag fick igångsättning med något slags hormonsnöre tog det 12 tim sen var dottern ute.

Så det behöver inte ta flera dygn. Men jag var beredd på det jag med.

Förlåt. Det var 17 timmar allt som allt. 12 efter allra första känningen.
  • PlusLängtan
    Frankie86 skrev 2015-12-26 18:45:41 följande:

Hoppas det försvinner snabbt! :)

Det viktiga är att man "skrapar" bort det vita, det är inte förens då som det försvinner. Räcker alltså inte med att bara få in det i munnen utan man måste även få bort beläggningen på tungan.

Nu är det helt borta på Alice och bröstet känns bättre.

Vi har dock ingen skillnad på natt och dag.hon sover väl Max 3timmar i sträck på natten. Tur hon somnar om på morgonen. Jag har fått gå upp kring kl 10 två mornar på raken nu :) tur mannen är julledig så han kan ta dom andra två :)

Svårt att skrapa med tops. Men vi gör så gott det går. Hon snuttar gärna på topsen.

Vi får se vad dom säger på BVC på mån. Hon äter som hon ska trots det vita iaf.

Svårt det där med dag / natt. Jag upplever ingen skillnad i hennes sömn. Tycker inte hon verkar fått kläm på dygnet än... Tar inte det lite längre tid?
  • PlusLängtan

Nu har jag blivit inlagd för igångsättning imorgon bitti.

Stort lycka till förresten! Hoppas att allt går bra!
Svar på tråden BF december 2015 :-)