Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Körkort 25 år för sent..

Tog körkort vid 30, min syster tog nyss vid 38. Har barn och jobbar vilket gör att man inte kan lägga 100% fokus på att bara köra som de som är 18. Vi båda hade lite samma strategi. Tog dubbla lektionen nästan en gång i veckan första 1månaden. Sedan glesade ut till dubbla varannan vecka nästa månad för att hinna öva in mängdträning på det som man lär sig. Frågade då bad som skulle tas upp nästa gång och övade då lite på det med för att vara förberedd. Sedan glesades körlektionerns ut ytterligare och övade och övade hemma. Min make jobbade borta i v under denna period så vi hade bara helgerna att öva på. Och man kunde inte riktigt lämna bort honom varje helg för att öva rondell körning mm. Han tyckte det var lagom kul . Sen blev det mer att jag körde från a till B varje gång vi skulle ut.

Teorin läste jag parallellt. Men gjorde i stort sett bara de dagsfrågor som finns. Där nöter och nöter man frågorna. Var det en frågade jag fick fel på letade jag upp svaret och skrev ner det i ett block. Blocket hade jag med mig som till rasten på jobbet mm. Min syster började teorin men märkte att hon inte fick in så mkt och passade ej riktigt då de inte har möjlighet med barnvakt och maken har ca 1 h resväg från jobbet.

För oss tog det 6 månader att ta från att aldrig ha kört och att omständigheterna med pendling, småbarn mm gjorde att man inte kunde prioritera körningen först. Lycka till

• Blåsippan84

Läste nu vad jag skrev. Haha. Inte maken som skulle lämnas bort vid rondell körning utan sonen på 4 år som inte riktigt tyckte det var kul

Svar på tråden Körkort 25 år för sent..