• Anonym (signe)

erfarenheter av 5:2 dieten

Nån som testat - verkligen - och som gått ner i vikt? då man googlar hittar man mest info om ATT det fungerar men inte enstaka berättelser. Har nu kört bodymission 28days paketet o fått bort 6,5kilo, målet är -10 minst totalt. Hur gick ni till väga? vad åt ni el drack ni enbart på dietdagarna, tänkte själv om man skulle köra med allewo dom dagarna. MEN som sagt - fungerar det verkligen o orkar man träna som vanligt?

• Svar på tråden erfarenheter av 5:2 dieten
  • MrsHughes

Jag har testat. Under två perioder under totalt ett år. Jag har gått ner ca 10 kg. Från 66 kg till 56 kg och jag är 162 cm. Jag tyckte inte att fastedagarna var särskilt jobbiga. Jag åt mycket protein och havregrynsgröt :). Nu har jag inte kört på länge men kör nån halvhjärtad variant av 16:8 men vikten håller sig i alla fall. Jag har helt enkelt vant mig vid att äta mindre. Så testa! Det funkar.

• Anonym (signe)

hur länge tog det innan du gick ner? tack för svar.

• MrsHughes
    Anonym (signe) skrev 2015-03-29 09:55:48 följande:

hur länge tog det innan du gick ner? tack för svar.

Jag gick ner direkt. Efter första fastedagen... men det är väl vätska man tappar antar jag.
  • alexs mamma

Körde några månader men var tvungen att sluta för jag gick ner för mycket i vikt. Största anledningen till att jag började med periodisk fasta vilket 5:2 är en variant av var för att reglera mina hungersignaler å få de goda effekterna av fastan inte för att gå mer i vikt i första hand. Nu kör jag 16:8 istället det är lättare att reglera så jag inte längre hår mer i vikt utan bara får de andra goda effekterna av den periodiska fastan som jag vill åt...

• Anonym (Diana)

Jag följer tråden, jag har precis börjat på 5:2, jag har min första fastdag idag.

• Anonym (Hilda)

Jag har gått ner nästan 20 kg med 5:2. Jag har ätit husmanskost de dagar jag inte fastade och havregrynsgröt med lite äppelmos och lite mjölk till frukost, soppa eller något kött och sallad eller kokta grönsaker till middag, något litet för de kalorier jag hade kvar.

Drack ca 7 glas vatten, och bara promenader på fastedagarna.

Nu har jag lärt mig att äta lagom och har hållit vikten utan att fasta på flera månader.

Det tog mig ca 8-9 månader och var inte speciellt jobbigt.

• Starka

Jag har kört 5:2 i lite mer än ett halv år och gått ner 24 kilo med uppehåll vid jul och så. Funkar jättebra för mig för att det är så enkelt. Måste varit bra för ämnesomsättningen också för även om jag sket i allt va tänka på maten heter över jul och nyår så gick jag inte upp mer än 4 hekto inte som vissa andra dieter där vikten lätt springer iväg.

Min favorit fastedagsmat är kvarg med bär och chiafrön( mest för att jag är liiiite lat av mig) det är lätt och mättande

• Starka

Rekommenderar inte nån tyngre träning på fastedagarna men det är ju bara två dagar så träningen kan man lägga dom vanliga dagarna. Promenader och liknande funkar bra

Svar på tråden erfarenheter av 5:2 dieten