• Diche79

    Vi som hoppas på att bli gravida nu i maj 2015

    Hej,
    här kommer en till :)

    Fast vi har redan ett barn, en son på 1,5år.
    Påbörjade syskonförsök nu, tror jag har ÄL igår/idag.

    Jag önskade mig oxå en tjej när vi började försöka med första barnet och sen när vi fck veta att det var en pojke var jag lite nervös över hur jag skulle kunna
    älska honom. Men redan när vi blev bekanta när han låg i magen började
    jag älska hononm och kärleken växer för varje dag kan jag lova!

    Nu med syskon så spelar det ingen som helst roll om det blir pojke eller flicka!

    BIM iaf runt 12-14maj :)

  • Diche79

    Usch, jag beklagar verkligen sorgen !!
    Så fruktansvärt :(  Får man fråga om ni vet varför Meya gick bort?

    Jag lovar att du kommer älska en son från första stund. Jag hade samma funderingar, har önskat mig en flicka sen jag var liten och  vet redan att hon ska heta Emma.
    Men sen våran son föddes, redan när han låg i magen, började jag älska honom
    och vi har en jättebra relation.

    Då har vi BIM ungefär samtidigt, jag hade nog ÄLden 28e tror jag!

  • Diche79
    aussies skrev 2015-05-03 12:36:20 följande:

    Hej! En snabb fråga: Ni som använt RFSU ägglossningstest, är detta ett negativt eller positivt resultat?


    Positivt!
    Tänkte oxå köra ÄL-test, men börjar med den nu i Maj om jag inte redanblivit gravid!

    Nån som har några symptom än?
    Med min 1,5-åring fick jag symptom redan några dagar INNAN BIM.
    Bla hög puls, ömma bröst och illamående.

    Märkte i lördags att jag har väldigt hög puls igen nu.. Vet inte om kroppen lurar
    mig redan!

  • Diche79
    Aniroma skrev 2015-05-04 22:23:26 följande:

    Haha låter som oss också! Inne på vårt elfte år tillsammans. Jag har velat ha barn i två år men sambon har sagt blankt nej ända fram till mars i år då han överraskade med en napp och frågade om jag ville ha barn med honom! Nu ska vi köra första riktiga försöket :) spännande som bara den och rätt otåligt också! Blir så rädd av att läsa att det tar så lång tid för vissa. Jag blir snart 30 o är rädd att få åldern emot mig.. Har en tjejkompis som blev gravid på första försöket och en som blev gravid på tionde...

    Men just nu försöker jag leva i lyckobubblan att han äntligen vill ha barn! Det känns så overkligt att vi äntligen är där! :)


    Åh vad mysigt, vilken härlig sambo! Han blir nog en toppenpappa :)

    Vi har 6,5år tillsammans nu, har haft två graviditeter.
    Första slutade i MA i v12, men då blev jag gravid på andra försöket.
    Sen började vi försöka igen efter några månader och även då tog det sig på andra försöket. 9mån senare föddes en liten gosse :)
    Var nästan 34 när han blev till, nu är jag 36 och är oxå lite rädd
    att åldern börjar spela ut sin rätt.
    Men jag har fortfarande regelbunden mens och varken röker eller dricker speciellt mkt. Ingen övervikt heller.
    Så jag tror att jag blir gravid under 2015!
  • Diche79
    MuM2girls skrev 2015-05-05 16:08:14 följande:

    Finns det någon här inne som är testoman när de gäller gravtester? Jag börjar redan fundera på vilken dag jag ska testa haha.. Har nog kommit fram att tisdag nästa vecka ska jag testa???? då är jag nog på Bim - 4 eller Bim - 2 eller däremellan hihi.


    Jag!
    Har BIM på tisdag den 12. Ena stunden har jag bestämt mig för
    att testa på söndag, nästa stund tänker jag att jag testar på torsdag om inte mensen kommit innan dess.

    Men jag tror min kropp spelar mig ett spratt. Har redan molvärk i "tjejmagen"
    plus fått mkt högre vilopuls.
    Så hade jag när jag var gravid sist, hade en jättehög puls då och fick ett
    par dagar innan BIM då oxå.
    Men har svårt att tro att jag blivit gravid direkt, så jag tror att kroppen lurar mig...!
  • Diche79
    VeraBagera skrev 2015-05-07 12:18:11 följande:

    Hoppar in jag med. Första riktiga försöket för oss. ÄL runt 29-30 april och bim 13 maj. Har massor av symptom som säkert är pms men som jag gärna tror är tydliga tecken på graviditet.. ???? det är fantastiskt vad medveten om sin kropp man blir så fort man börjar känna efter.


    Jag hade ÄL 28 april tror jag, så min BIM är 12-13maj.
    Känner oxå sypmtom, men tror snarare att kroppen lurar mig.
    Vet det blev så tidigare, när vi skulle skaffa första barnet.
    Första försöket fick jag mängder med symptom, men mensen kom
    precis på BIM.
    Månaden efter så kände jag inget alls, och då var jag gravid!
  • Diche79
    Amanda811 skrev 2015-05-10 19:49:25 följande:

    Alltså, det är så himla konstigt. I eftermiddags hade jag en liten, liten blödning vilket jag såklart trodde var en nidblödning. Men nu framåt kvällen har jag ordentlig mensvärk och blöder precis som när jag har mens. Om jag hade ÄL den 3:e maj (vilket jag tror) så är det ju 7 dagar sen = SKULLE kunna vara ägget som fäster, men jag har tolkat det som att man blöder lite, lite, lite. Inte som när man har mens... Och att mensen skulle komma 9 dagar innan den är beräknad när jag i vanliga fall har en väldigt regelbunden mens är ju konstigt. Har nån annan av er någon gång varit med om nåt sånt här? Förvånad


    Blöder du än? Du kanske hade ÄL tidigare än du trodde?

    Nån annan som testat, var ju flera BIM den här veckan.

    Jag har BIM imorgon, gjorde ett test igår, som visade ett jättesvagt plus.
    Det skulle lika gärna kunna vara att strecket bara lyser igenom, så jag törs inte
    ens tro att det är positivt.
    Har fortfarande ömma bröst, plus hög puls och extremt törstig. Samma som vid
    första barnet. Dock inget illamående, och det fick jag före BIM vid första barnet.
    Tror nog att kroppen lurar mig helt, så nu har jag bestämt mig för att jag väntar på mensen som borde komma imorgon!
    Så tar vi nya tag vid nästa ÄL om två veckor!
  • Diche79
    FruAnell skrev 2015-05-11 06:53:19 följande:

    Nu har jag testat och jag är inte gravid. Känner mig sjukt besviken just nu och vill bara gå och lägga mig igen. Det känns som att man inte kan lita på kroppen alls, jag fattar inte varför man ska ha ont i ryggen i två veckor utan anledning.. Brukar inte vara på så dåligt humör men just nu känns det skit.

    Lycka till ni andra! Jag får väl hoppas på att mensen kommer idag..


    Usch vad tråkigt, men så länge inte mensen kommit så är du faktiskt inte överbevisad!
    Håller tummarna för att testet visade fel, att hormonerna är för låga än!
  • Diche79
    FruAnell skrev 2015-05-11 09:06:29 följande:
    Tack för uppmuntran! Men borde inte hormonerna vara tillräckligt höga när man är efter bim?
    Det där är nog olika, med hormonmängden. Nivåerna fördubblas väl var tredje dag nu i början tror jag.
    https://plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tabell/

    De säger ju att har man passerat BIM såkan man testa när somhelst på dagen, men det har jag personligen aldrig vågat. Jag har alltid testat direkt på morgonen de första veckorna. Även när jag faktiskt var gravid, har en son på 1,5år, så testade jag morgonurin första månaden.
    (Körde CB digital några veckor för att se att mängden ökade)

    Håller tummarna för dig!
  • Diche79
    aussies skrev 2015-05-12 07:14:20 följande:

    Testade nu på morgonen, hur blankt som helst.. Både på Clearblue och RFSU :( BIM -5 eller -4 idag, ska man fortfarande ha hoppet uppe eller?


    Såklart, du kanske testar för tidigt??!!
    Jag har aldrig vågat testa så tidigt, men jag har väldigt svårt att hålla mig.
    Så läng du inte har fått mens så finns det forfarande en möjlgihet att du är gravid!
  • Diche79


    BIM idag, tog ett test direkt imorse. Hade bestäm mig för
    att vänta till imorgon, men kunde inte hålla mig...

    Har inte riktigt förstått än, och jag ser ju att det är ett plus, men törs
    inte tro det helt....
  • Diche79

    Tack! Mensen lyser med sin frånvaro, så jag börjar tro på att det växer i magen.

    Säger samma som övriga, så länge inte mensen kommit så ska
    man inte ge upp hoppet.
    Se vad svagt mitt test blev, och jag testade på morgonurin på BIM.-dagen!

  • Diche79

    [quote=75293342][quote-nick]skatergirl81 skrev 2015-05-13 11:57:51 följande:[/quote-nick]Hur mådde du dagarna innan bim? Jag har vallningar som jag brukar ha innan mens och humöret är sådär, därför tror jag att mensen kommer nu, bim på lördag-söndag.

    Trodde inte att jag skulle bli så besatt av detta redan efter två månader! Är ju inge bra! Vill ju vara cool och go with the flow! [/quote

    Mådde sådär!

    Bim i tisdags, fick ömma bra bröst i torsdags, konstant törstig sen ngr dagar tillbaka och i helgen började jag känna av tröttheten. Det enda som fattas nu är illamående, sen har jag samma symptom som förra graviditeten!

    Tog ett digitalt imorse och fick

    "gravid 2-3veckor".

    Törs knappt säga det, men det tog sig på första försöket för oss, det hade jag aldrig ens vågat hoppas på..

  • Diche79
    aussies skrev 2015-05-13 18:58:24 följande:

    Jo därför jag blev så brydd! Är bara på ÄL+10! Kan det vara nidblödning? Har inte direkt nån mensvärk.


    En av mina bästa kompisar fick en liten blödning ungefär samtidigt som hon skulle haft mensen. Hon sa till mig att det var väldigt lite och att hon inte förstod varför.. Visade sig sen att hon var gravid, de fick en son.

    Ibland hinner inte kroppen stoppa i tid och det blir en liten blödning!
  • Diche79
    aussies skrev 2015-05-14 11:24:48 följande:

    Jasså, skönt att höra ändå, det gör mig lite hoppfull! För jag blöder inte alls mycket, när jag har mens brukar jag blöda mycket mer och ha ont. Nu känns det inte ens att jag blöder. Men det kan ju vara att mensen inte kommit igång riktigt än också, jag vet inte.

    Vet du hur länge efter blödningen hon plussade? Jag testade igår (ÄL +10) men fick negativt med ett vanligt RFSU gravtest.


    Nej, tyvärr inte. Men jag kommer ihåg att hon ringde till bm efter ngr dagar och de sa till henne att göra ett test.

    Så det bör ju vara ett par dagar efter Bim iaf!

    Jag har precis plussat, och på min bim fick jag svagt positivt. Alla har ju olika hormonnivåer så vänta ngr dagar till och testa igen.
  • Diche79
    skatergirl81 skrev 2015-05-14 12:16:36 följande:

    Det är ju så lika symtom på pms och grav så svårt att veta. Det är ju inte exakt samma varje gång.

    Fatta att ni lyckades på första försöket!

    Bra jobbat

    Jag hade blivit väldigt chockad om jag blivit gravid första försöket och nu vill jag inget hellre


    Jag har fortfarande svårt att tro det. Känns mer verkligt när man börjar känna sparkar!

    Vi sexade fyra dagar för ÄL, två dagar före samt på äl-dagen. Sen orkade vi inget mer och bestämde oss för att ta nya tag i maj!

    Håller tummarna för dig! När är bim?
Svar på tråden Vi som hoppas på att bli gravida nu i maj 2015