• PerAron

    Är string inget för killar?

    Jag är en kille som använder string regelbundet. Gillar det speciellt när jag tränar då jag tycker det är bekvämt.
    Men det verkar inte vara accepterat bland andra.
    Tycker det är speciellt andra killar som tittar snett på mig, tjejerna verkar tycka det är ok.
    Är det fler än jag som tycker så här?

  • Svar på tråden Är string inget för killar?
  • Nyfikna72

    Om du gillar det så ska du använda det.......kan inte påstå att jag bryr mig särakilt mycket i vad andra klär sig i men det är väl som du säger lite utmanande att vara avvikande. Det är ju inte bra i det här landet.

  • Johan70

    Jag har haft string några gånger, men tycker att det är obekvämt. De tjejer som har sett mig i det, har alla uttryckt att de tycker att det ser mer skrattretande än sexigt ut. Fast det är min erfarenhet, din är väl en annan förstår jag.

  • PerAron

    Jag kommer fortsätta att använda det då jag tycker det är bekvämt.
    Är mest förvånad att endel fortfarnde 2015 tittar konstigt på någon som klär sig annorlunda.

  • Mia Sthlm
    Nyfikna72 skrev 2015-03-30 15:31:00 följande:

    Om du gillar det så ska du använda det.......kan inte påstå att jag bryr mig särakilt mycket i vad andra klär sig i men det är väl som du säger lite utmanande att vara avvikande. Det är ju inte bra i det här landet.


    Håller med! Ha det du gillar!
    Min kille brukar ha string ganska ofta, både på gymmet och till vardags. I början tyckte han det kändes lite konstigt och han fick en del kommentarer men nu har han det ofta. Han gillar det och vet att jag tänder på det.
    Har varit på stränder i Grekland och Frankrike där vi båda bara haft string på oss, och på ett inomhusbad i Tyskland där ganska många hade det.
    Så visst har killar string!
    Fattar inte hur folk tänker egentligen, hur kan det vara ok för tjejer men inte för killar?
  • sportpappa
    PerAron skrev 2015-04-08 07:21:46 följande:

    Jag kommer fortsätta att använda det då jag tycker det är bekvämt.
    Är mest förvånad att endel fortfarnde 2015 tittar konstigt på någon som klär sig annorlunda.


    Om man gör något annorlunda så kommer folk titta konstigt på dig vilket år det än är. Det är ju just att det är annorlunda som gör att det upplevs som konstigt. Om många fler hade använt string så hade det inte varit annorlunda och alltså inte upplevts som konstigt.
  • PerAron

    Jag är övertygad att om fler killar provade skulle dom gilla det och använda string ofta.
    Fast det finns ju tjejer som inte gillar string också.
    Fast jag tror inte att någon tjej blit "uttittad" i omklädningsrummet ifall hon har string.

  • PerAron

    Jag tycker att bekvämligheten är att något som håller det på plats samtidigt som man inte känner av plagget.

  • string

    skönt för dig. Håller med, grejerna hålls på plats sen blir det inte så varmt som med stora kallingar. Vilka iof kan vara sköna att ha på vintern. Men under tajta skinny jeans så blir det bara rular av vanliga stora kallingar. Har så gott som alltid string. Men det är väl som på tjejer det passar kanske inte på alla? eller är jag fel ute där?!

Svar på tråden Är string inget för killar?