Varför allt detta vin?
TS du har rätt det dricks alldeles för mycket alkohol i det här landet.
Jobbar själv på förskola och det är stor del av mina kollegor som dricker både fredag och lördag varje vecka. Ibland något glas vin mitt i veckan också.
TS du har rätt det dricks alldeles för mycket alkohol i det här landet.
Jobbar själv på förskola och det är stor del av mina kollegor som dricker både fredag och lördag varje vecka. Ibland något glas vin mitt i veckan också.
Återigen. Jag syftar på de som dricker fler än 3 ggr i veckan, och mer än "ett par glas" i veckan. Varför fortsätter ni att se förbi vad jag skrivit?
Och som sagt, bara för att folk i Medelhavsländerna dricker mera än vad vi här uppe gör betyder det inte att vi inte kan eller får diskutera vår konsumtion.
Nja, det har varit lika olika bud om vad du egentligen menar, det har svängt en del, så du kan knappast förebrå andra för att inte riktigt greppa vad det egentligen är du åsyftar. I trådstarten verkar du anse att de som skriver att de unnar sig ett glas vin ibland, och hur gott det ska bli med lite vin till middagen, egentligen "pimplar vin som om det vore vatten".
Efter några inlägg är din definition av risk bruk att man dricker lite vin på fredagskvällen varje vecka.
Sen menar du i stället de som dricker både på helgen och på vardagar. Lite på helgen är okej.
Därefter handlar det om mer än en dag i veckan.
Nästa variant är att du egentligen menar de som dricker 1-3 glas 5-7 dagar i veckan.
Nånstanns där i mitten är det attityden att man är konstig som inte dricker som du är ute efter, inte alls vilket intag som innebär riskbruk, samt "det hör till"-synen.
Och nu syftar du på de som dricker fler än 3 ggr i veckan, och mer än "ett par glas" i veckan.
Återigen. Jag syftar på de som dricker fler än 3 ggr i veckan, och mer än "ett par glas" i veckan. Varför fortsätter ni att se förbi vad jag skrivit?
Oj här har vi nån som käkat citron till frukost.