• Elin90

Sovrum med röda tapeter

Jag och min man ska göra om vårt sovrum. Han vill ha ett porrigt rum där man kan tända till och få inspiration att mysa. Så från vitt och stilrent till rött och porrigt. Han fick välja tapet och nu ångrar jag att jag lät honom. Det kommer bli röda tapeter i hela rummet. Vi ska införskaffa svarta byråer och sängbord etc.

Nu vill han måla golv & tak listerna, elementet, fönsterfodret samt dörrfodret svarta...
    Kommer det bli snyggt? Vill bara sätta mig ner och gråta för jag ser inte den färdiga bilden framför mig och känns som att det kommer bli så fult. :(

• Svar på tråden Sovrum med röda tapeter
  • Nyfikna72

Fult vet jag inte men det blir ju den stämningen han är ute efter..........varför inte testa och se? Det lär ju inte vara end of the road för det.

• Tutilure

Nej, det där låter otroligt tacky, inte en chans att det blir snyggt.

Jag har haft en röd fondvägg i ett sovrum förut (inte mitt val) och det var ok men inte direkt så att jag tyckte att det var snyggt.

Kan ni kompromissa med fondvägg kanske?

Antingen att ni har en röd fondvägg och vita/ljusa övriga väggar eller tvärtom.

• Lena

Vi har röda tapeter men vit panel lister och tak. Det är både mysigt och stilrent

• Elin90

Problemet är att tapeterna som var svindyra redan är betalda och han vill så gärna ha dem. Han har en vision att det kommer bli snyggt och han har alltid drömt om en sånt rum.

En del av mig vill och kommer nog säga gör vad du vill och så får du ta konsekvenserna för resultatet. Den andra vill vägra, köpa nya tapeter och gå i taket för att jag ångrat mig att jag gick med på det...

• Tutilure

Ajdå. Ja isåfall skulle jag låta honom få de röda tapeterna men insisterat på vitt tak, vita lister och foder, vitt element samt vita möbler.

Då kan det bli bra, men inte om allt ska målas svart.

Är det en HR eller BR?

Är det en HR kan ni räkna med att få återställa om han får precis som han vill, är det en BR kommer det att verka avskräckande den dagen ni vill sälja.

Värt att tänka på.

• Anonym (Grabben brevid)

Det skulle vara intressant och veta vart han får sin inspiration ifrån...vart har han sett detta förut???? Låter som en thai-massage om du frågar mig.

• Elin90

Hej igen och tack för alla svar!

Svaret på sista kommentaret om fifty shades, ja det är lite så han vill ha det. han vill väckas av lust av det röda och ja han vill ha det lite som en "porrklubb"...
    Jag tog upp detta ikväll då jag känner att jag måste säga vad jag känner, jag sa att jag verkligen inte ville och han accepterar min åsikt och vi ska vänta med sovrummet.
    Det jobbigaste är att tapeterna kostade ca 4500 och man kan endast få tillbaka 30%... Det betyder att jag antingen får ta smällen och betala ca 3 tusen för ingenting eller att jag betalar för allt och försöker sälja dem vilken känns väldigt svårsålt. :( Men jag antar att det är bättre än att smacka upp tapeterna och må dåligt när jag ser dem!

• nozpa
    Elin90 skrev 2015-03-31 00:19:03 följande:

Hej igen och tack för alla svar!

Svaret på sista kommentaret om fifty shades, ja det är lite så han vill ha det. han vill väckas av lust av det röda och ja han vill ha det lite som en "porrklubb"...
    Jag tog upp detta ikväll då jag känner att jag måste säga vad jag känner, jag sa att jag verkligen inte ville och han accepterar min åsikt och vi ska vänta med sovrummet.
    Det jobbigaste är att tapeterna kostade ca 4500 och man kan endast få tillbaka 30%... Det betyder att jag antingen får ta smällen och betala ca 3 tusen för ingenting eller att jag betalar för allt och försöker sälja dem vilken känns väldigt svårsålt. :( Men jag antar att det är bättre än att smacka upp tapeterna och må dåligt när jag ser dem!

Ni kan inte använda tapeterna i annat rum? Har du bild på dom?
  • Elin90
    nozpa skrev 2015-04-13 19:11:34 följande:

Ni kan inte använda tapeterna i annat rum? Har du bild på dom?

Nä vi får försöka sälja dem då jag inte har något rum hos oss jag tycker de passar i :'(
  • Agdaa

Finns ju massor snygga röda sovrum :) googla!

Jag väljer mellan rött el turkos till mitt men jag skulle nog välja guldfärg istället för svart.

Svar på tråden Sovrum med röda tapeter