• Ahla

Efterlysning IVF Sahlgrenska

Hej!

Jag söker andra som nyligen suttit fast i den eländiga vårdkön till IVF på Sahlgrenska och krävt förflyttning (vilket man har laglig rätt till) efter att vårdgarantin gått ut efter tre månader, och därmed hamnat i Varberg, där chefen inte vill skriva på remisserna vidare till privatkliniker. Vi är nu utskrivna från Sahlgrenska, men remissen ligger och skvalpar någonstans. Det råder fullständig förvirring på avdelningarna på båda sjukhusen, på alla nivåer. Cheferna hänvisar till varandra, det nya avtalet från 1 januari verkar ingen kunna innebörden av. 

Jag vet att det finns fler i samma situation som vi. Situationen är oacceptabel, och jag önskar komma i kontakt med fler som hamnar mellan stolarna på detta sätt. Skicka ett meddelande!

• Svar på tråden Efterlysning IVF Sahlgrenska
  • Ia84
    Ahla skrev 2015-05-22 01:05:45 följande:
    Lycka till! Hoppas det går bra. Berätta gärna sen, om du vill!
    Mitt äggplock idag gick jättebra, tyckte inte det var så farligt. Fick ut sju ägg. Helt underbar personal, massa information o väldigt lugna, kände mig riktigt lugn. Nu på väg hem!
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-22 10:37:08 följande:
    Mitt äggplock idag gick jättebra, tyckte inte det var så farligt. Fick ut sju ägg. Helt underbar personal, massa information o väldigt lugna, kände mig riktigt lugn. Nu på väg hem!
    Hurra! Dags för mig på måndag.
  • Ia84
    Ahla skrev 2015-05-22 10:53:10 följande:
    Hurra! Dags för mig på måndag.
    Då får du berätta sedan hur det gått för dig! Lycka till!!
  • utandig
    Ia84 skrev 2015-05-21 22:47:09 följande:
    Vi har också försökt i fem år. Men jag behövde gå ner i vikt först innan vi kunde få hjälp, har nu gått ner 29 kg. Därför har det tagit sin tid.
    Då hoppas vi att allt ditt hårda arbete ger resultat, jag håller tummarna för er Glad
  • Ia84
    utandig skrev 2015-05-22 23:44:21 följande:
    Då hoppas vi att allt ditt hårda arbete ger resultat, jag håller tummarna för er Glad
    Tack så jättemycket!
  • Ia84

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

• Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-23 13:06:51 följande:

Fem av sju ägg blev befruktade, fått ändrat min insättning till på onsdag istället för på måndag som de trodde. Blev så glad! Sovit jätteorolig i natt o inbillat mig att mina ägg o killens spermier inte ska gilla varandra!

Wow! Kul. Jag har sju mogna ägg jag med.
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-23 13:06:51 följande:

Hur mår du nu?
  • Ia84
    Ahla skrev 2015-05-23 17:35:34 följande:
    Hur mår du nu?
    Det kan vara så att fler ägg växer till sig de sista dagarna för dig med!

Ingreppet tyckte jag inte var alls farligt. Men idag har jag faktiskt mer ont än efteråt igår. Ligger med värmedyna och panodil tar jag. Jag har dock svårt att ligga still och inte göra något i hemmet så är uppe emellanåt o grejar o jag tror det är därför jag får mer ont. Man ska tänka på att kissa ofta med, gör ondare när blåsan ligger mot äggstockarna.

Är du nervös för måndag? Var det första plocket för dig?
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-23 18:02:13 följande:
    Det kan vara så att fler ägg växer till sig de sista dagarna för dig med!

Ingreppet tyckte jag inte var alls farligt. Men idag har jag faktiskt mer ont än efteråt igår. Ligger med värmedyna och panodil tar jag. Jag har dock svårt att ligga still och inte göra något i hemmet så är uppe emellanåt o grejar o jag tror det är därför jag får mer ont. Man ska tänka på att kissa ofta med, gör ondare när blåsan ligger mot äggstockarna.

Är du nervös för måndag? Var det första plocket för dig?
    Ja, första försöket. Är väldigt nervös. Detta trots att jag genomgått många smärtsamma ingrepp och undersökningar tidigare i livet.
Svar på tråden Efterlysning IVF Sahlgrenska