• Anonym (Så fult!)

Onepiece - så djävulskt fult

Såg just en barnfamilj vagga gatan fram, samtliga iklädda blekrosa mysoverall.

Jag tror tamejfan att one piecen endast utformades som en hämndaktion mot svenska folket för alla norgeskämt. Helt ofattbart hur man kan visa sig bland folk i något så extremfult om man är över sju år gammal. 

Usch, vidrigt. Hur tänker ni som väljer att visa er i något sådant?
  • Svar på tråden Onepiece - så djävulskt fult
  • Gathenhielm
    nordanvind skrev 2015-03-31 19:59:00 följande:
    Tar man det så så har man allvarliga problem med sin egen betydelse i samhället. Normala människor bryr sig inte. Varför känner ni att marken rämnar under era fötter så snart något sticker ut från mängden? Om majoriteten av befolkningen genom historien hade sett saker på det sätter hade du fortfarande gått runt i skinnfäll.
    Något fel med skinnfällar, eller?
    Reasons... we all have them, at times.
  • nordanvind
    Gathenhielm skrev 2015-03-31 20:05:11 följande:

Något fel med skinnfällar, eller?

Absolut inte ville bara illustrera att normbrytsnde är nödvändigt för utveckling
    asar och runor står mig bi
  • Anonym (Spitfire)

Varför, därför att de är sköna, eller så vill man provocera eller så skiter man i vad omvärlden tycker.

• Anonym (Så fult!)
    nordanvind skrev 2015-03-31 19:59:00 följande:
    Tar man det så så har man allvarliga problem med sin egen betydelse i samhället. Normala människor bryr sig inte. Varför känner ni att marken rämnar under era fötter så snart något sticker ut från mängden? Om majoriteten av befolkningen genom historien hade sett saker på det sätter hade du fortfarande gått runt i skinnfäll.
    Innovation är inte nödvändigtvis positiv. Ingen har försökt bygga en ubåt av bröd tidigare, men det betyder inte att det är en bra idé.
  • Anonym (Så fult!)
    Anonym (Spitfire) skrev 2015-03-31 20:11:36 följande:

eller så vill man provocera eller så skiter man i vad omvärlden tycker.

Exakt. Det är bara kompletta svin om skiter i omgivningen.
  • Anonym (hehe)

ja, jävlar imig vad fult det är. även jag har funderat på hur i he-te man kan ta på sig nåt liknande..
    kan va hur skönt det vill men det finns faktiskt gränser för vad som får anses normalt av en vuxen människa att ta på sig.

• nordanvind
    Anonym (Så fult!) skrev 2015-03-31 20:13:46 följande:

Innovation är inte nödvändigtvis positiv. Ingen har försökt bygga en ubåt av bröd tidigare, men det betyder inte att det är en bra idé.

Det var den sämsta jämförelsen jag hört . En onepiece är uppenbarligen uppfunnen och användbar.
    asar och runor står mig bi
  • Anonym (isa)

Visst är dom skitfula, ser ut som babypyjamas för vuxna. Men dom är fan så sköna, dock springer jag som längst till postlådan i min inget jag går ut med på stan.

• Anonym (741)

Det är ju absolut ett av dom konstigaste plagg man kan välja att gå ut i. Det är ju en typ av pyjamas bara att man inte sover i den. Kan inte heller förstå hur folk kan få för sig att visa sig utanför hemmet i detta. Då borde man kunna gå ut i morgonrock eller rutig flanellpyjamas också.

Min använder jag bara hemma. Och sena kvällar på altanen i sommarstugan med vänner. Bra sätt att slippa myggen ;)

• Anonym (Så fult!)
    nordanvind skrev 2015-03-31 20:41:39 följande:
    Det var den sämsta jämförelsen jag hört . En onepiece är uppenbarligen uppfunnen och användbar.
    Tja, den är användbar på det sättet att när man ser någon iklädd den kan man genast sluta sig till att denne är en total idiot.
Svar på tråden Onepiece - så djävulskt fult