• Svar på tråden FET april
  • En PantherTant

    Kul med flera!

    Trist med missfallet, beklagar! Hoppas det lyckas nu nästa gång!

    Dethär är vårt första FET denhär omgången, men har tre barn sen tidigare, alla från denna samma äggplock 2008. Tror det var 7 embryon kvar i frysen, hade tur och fick många ägg o alla tog sig och nästan bara lyckade insättningar. Två missfall har jag också haft under årens lopp.

    Är nu på dag 3, tagit zumenon sedan mensstart. Ultraljud om en vecka, sen blir väl insättningen ca dag 19. Spännande!

  • En PantherTant

    Puffar, flera på g med FET?

    Dags för ultraljud för mig imorgon, blir sen att ringa in resultatet till kliniken för att få insättningsdatum.

  • En PantherTant
    Söndag skrev 2015-04-07 14:09:47 följande:

    Här är en till! Började med femanest igår pratade med kliniken nyss och bokade tid till onsdag 15/4 :)


    Kul, välkommen!

    Fast man gjort denna resa tidigare så är det ändå lika spännande varje gång!

    Vi ska tro denna tråd resulterar i många bebisar i början av nästa år!
  • En PantherTant
    Söndag skrev 2015-04-07 15:11:28 följande:
    Ja de hoppas jag verkligen! De är vår första återföring så ska bli väldigt spännande!

    Mådde inge vidare av hormonerna så hoppas jag slipper gå igenom det igen :) men vi får väll se.

    Jag har fastnat i att räkna veckor, fundera när barnet föds osv så himla dumt smile4.gif de kan ju lika gärna inte bli något....
    Man måste våga hoppas!

    (Vi är ännu värre, räknade t.o.m. ut olika bf redan före vi började behandling för att veta lämpliga återföringsmånader och nu har vi redan börjar shoppa till bebisen Friskt vågar hälften vunnet typ!
  • En PantherTant
    Söndag skrev 2015-04-07 16:46:14 följande:

    Men då har så varit med om plus på första försöker tidigare? :)


    Jo plussat på första FET försöket en gång, men slutade dock i missfall. Tog 3 försök innan blev bebis.

    tvillingarna kom på första försöket med färska nyplockade ägg.

    Om exakt en vecka är det dags för oss för insättning! Fick tid till torsdag eftermiddag. På måndag börjar jag ta Lugesteron.

    Allt såg bra ut på ultraljudet enligt läkaren där, och enligt ivf-läkaren som jag ringde resultatet åt. Lite oroar jag mig över att slemhinnan inte var lika tjock som den varit tidigare gånger, för visst är det bättre ju tjockare den är?
  • En PantherTant

    Blev invecklat detdär, men typ såhär ser vår historia ut

    Slutade med kondom 2001

    första fertilitetsundersökningarna 2002 kommunalt, hittade inga fel

    Naturligt gravid 2006 - missfall

    2007 opererad för endometrios, spolade äggledarna

    2008 ivf privat;

    1:a ggr: ivf med två ägg -födde tvillingar 2009

    2013;

    2 ggr : fet med två ägg - gravid, missfall

    3 ggr: fet med ett ägg - fäste ej

    4 ggr: fet med ett ägg - födde ett barn 2014

  • En PantherTant
    Helendi skrev 2015-04-16 20:46:17 följande:

    Hej,

    har gjort 1 färskförsök och 1 fet nu under 2015 som misslyckats. Ska nu göra nytt fet i april där de ska tina upp 3 av mina 2 dagars och försöka vidareodla dem till blastos.


    Amanda 2011.11.04
    Välkommen! Hoppas det tar sig nu denna gång!

    Igår hade jag insättning. Så nu håller jag tummar och tår att det lyckas hela vägen!

    Allt såg jättebra ut, så oddsen är ganska höga. Slemhinnan 12,7 cm, båda äggen klarade bra upptiningen, satte in ett som redan fortsatte dela sig (hade fått sätta in båda om jag velat, var samma läkare som hade första gången när vi ville ha tvillingar).

    Testdat med blodprov är 29.4 så 30.4 vet jag hur det gått. BF blir 4.1 om allt går bra.
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-18 09:15:50 följande:

    Jag har gjort fet 5 dagars ägg

    Ägglossning den 8 april

    Historia

    Ivf1 missfall i v9

    Fet1 hände inte ett skit ostimulerat

    Ivf2 missfall i v9

    Fet2 vet ej men hoppas nu


    Håller tummarna att det lyckas hela vägen för dig denna gång!

    Måste ha varit jobbigt få missfallen först i vecka 9, då har man ju redan hunnit börja tro och hoppas det ska lyckas, och sett hjärtat slå.

    Hur länge tar ni hormonerna efter insättning? Förstått det kan variera både mellan kliniker och beroende på vilka läkemedel man fått.

    Jag skall ta mina till vecka 10+0.

    Hur mår ni annars? Känner ni av något?

    Denna gång är jag riktigt i oskick. Vet inte om det är bra eller dåligt.. Minns inte jag tidigare varit såhär. Eller om det är kroppens sätt att få en att ta det lugnt, har det ganska stressigt nu just.

    Redan innan insättning blev jag svullen och förstoppad av hormonerna, och trött är jag också. Dessutom verkar jag ha smittats av barnens dagis förkylning, den kommer ju lite olämpligt om den bryter ut nu. Försöker boosta med vitaminer och mjölksyrebakterier
  • En PantherTant

    Alltså shit vad dagarna går långsamt! Köpte grav.tester idag. Helst skulle man ju vilja testa med detsamma, även om man inser enbryotet knapp fäst ens än (i bästa fall då alltså) och hcg nu knappast hunnits produceras än.. Avskyr att inte veta!

  • En PantherTant

    Kan inte påstå jag känner mycket. Brösten ömmar, men det beror väl antagligen på ivf-medicinerna.. Först kände jag mig typ höggravid, svullen och tjock och trött. Nu känner jag mig igen som vanligt. Minns inte om det varit så tidigare gånger också, eller om det tyder på att ägget inte fäst..

    Största problemet är att vi är halvsjuka här, och jag inte vågar ta några mediciner fast jag har i bihålorna. De flesta mediciner mot det rekommenderas ju inte under graviditet, och dessutom är jag extra nojig att de ska påverka äggfästningen o slemhinnan negativt .. Så vågar inte behandla med annat än saltvattenkanna.

    Ungarna har från och till haft sjuka öron nu just, så inte sovit en full natt sen insättningen. Blir en vända till läkaren idag igen, i måndags fick vi ingen antibiotika (rött i öronen, men läkaren trodde det var på bättringsvägen) men nu börjar det nog behövas tycker jag.,.

    Så inte på topp här nu just. Men försöker hålla modet och hoppet upp!

  • En PantherTant

    Förresten, är det någon annan som tycker allt smakar annorlunda, starkare? De sista dagarna har jag tyckt mintsmaken i min favoritchokladstång varit så stark, smaksatta lakritsstänger klarar jag inte ens av att äta, tycker de är för starka..

    Det kunde ju eventuellt vara ett graviditetstecken., Hoppas det inte bara är inbillning..

  • En PantherTant

    Hoppsan, vi impulsköpte visst en syskonvagn idag (50% på alla Briovagnar i ett varuhus vi besökte, den vi tog var demovagn och hade gratis mjuklift mm också).

    Superfynd, nu skulle ju då ett plus sitta bra så den också kommer till användning..!

    Helgen har gått snabbt, varit på minisemester och bott på hotell två nätter, men nu ännu 3 långa dagar kvar här hemma innan grav.test. Minns inte denna väntan någonsin förr varit såhär evighetslång..

  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-26 21:45:36 följande:

    Varför testar du med blodprov? Nyfiken


    Kliniken jag går vid vill att man testar via blodprov, har gjort så alla gånger. De skriver en remiss, och så tar jag blodprovet på min vanliga vårdcentral och ringer sedan in resultatet till kliniken.

    Inga graviditetssymptom, men inte heller någon känsla av att mensen är på gång (normalt får jag alltid finnar i ansiktet då, och akut behov av att börja röja och städa i kaoset hemna), men det beror väl på hormonerna man tar. Vet inte vad jag skall tro, försiktigt optimistiskt, men ändå nog lite inställd på att det kan bli ny insättning i maj..
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-27 13:35:43 följande:

    Jag pratade med min klinik o de sa nu att det ser bra ut att min mens ej kommit (det har inget med lutinus att göra) och om jag inte får nått tom Tors då ska jag testa ej den 2 maj


    Det låter ju lovande!
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-28 07:48:50 följande:

    Skulle du testa idag?


    Imorgon, sen tar det till torsdag innan jag får resultatet.

    Är dock ganska säker det blir nytt försök nästa månad, tjuvtestade hemma, negativt igår på samma dag som fått positivt de gånger varit gravid. Så ser inte bra ut.

    Bihållsinflammation och början till ögoninflammation som borde behandlas, ännu inte vågat ta några mediciner, och lite fundersam om den behandlingen sabbar nästa månads försök också, måste fundera med kliniken om det när ringer in blodprovsresultatet
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-28 12:56:04 följande:
    När skulle INTE din mens komma, denna månad?
    Bim är idag, men hormonerna jag tar (zumenon och lugesteron) hindrar den, mensen kommer först en 5 dagar efter att man slutar ta dem.
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-28 14:20:36 följande:
    Jaha, för mig är det BIM+5 eller +6 idag
    Ska testa imorgon faktiskt. Fick tid kl 9 hos barnmorskan, 
    så nu är man nervös för det också.
    Blev det positivt?

    Här är blodprovet nu taget, får jag tag på rätt person klockan 15 så får jag resultatet idag, annars måste jag vänta till imorgon (eftersom det är privat remiss ser bara de på laboratoriet, inte sköterskorna resultatet)

    Spännande!
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 11:46:57 följande:

    PLUS +++++++

    Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

    ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

    hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5


    Härligt, Grattis!
Svar på tråden FET april