• Anonym (K)

Hjälp tack! Vad har jag för kroppsform? *OBS BILD*

Hej!
    Jag har länge undrat över vilken kroppsform jag har. Jag är ju rätt rak men själv ser jag ju lätt min midja och att jag är liiiiite bredare nedtill än vid bröstkorgen (mina bröst är förövrigt små). Mina axlar är bredare än mina höfter, men inte jättemycket, ni kan se själva på bilderna nedan. 

Så vad tror/tycker ni?
    Rektangel?
    Päron?
    ...eller nåt annat? Finns så många olika benämningar och jag håller inte koll på alla :)

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp tack! Vad har jag för kroppsform? *OBS BILD*
  • Anonym (K)

Inga problem!

• Madraykin

Jag tycker absolut inte att du är rak. Du har ju en markerad midja liksom. Dra ett rakt streck mellan höft- och axellinje så kommer det bli massa luft emellan.Tycker heller inte att dina axlar är nämnvärt bredare än höfterna. Så snarare timglas - även om vi är matade med att timglasfigurer ska ha fyllig byst och mycket smalare midja...finns liksom många varianter även där!

• Anonym (K)
    Madraykin skrev 2015-04-02 00:06:36 följande:
    Jag tycker absolut inte att du är rak. Du har ju en markerad midja liksom. Dra ett rakt streck mellan höft- och axellinje så kommer det bli massa luft emellan.Tycker heller inte att dina axlar är nämnvärt bredare än höfterna. Så snarare timglas - även om vi är matade med att timglasfigurer ska ha fyllig byst och mycket smalare midja...finns liksom många varianter även där!
    Jag förstår vad du menar men har svårt att kalla mig för timglas, känns som att man måste vara iaf lite kurvigare för att vara det :)
  • Anonym (Banan)

Du ser ut som mig i formen fast jag är lite smalare. Jag har fått höra att jag har bananform Obestämd låter inte lika snyggt som päronform, men det stämmer väl ändå.

• Anonym (K)
    Anonym (Banan) skrev 2015-04-02 13:47:27 följande:
    Du ser ut som mig i formen fast jag är lite smalare. Jag har fått höra att jag har bananform Obestämd låter inte lika snyggt som päronform, men det stämmer väl ändå.
    Jaa, banan låter ju inte speciellt vackert, men det kan ju stämma när man kollar på google. Synd att de inte valde nåt annan rak frukt/grönsak, jag hade hellre varit en gurka. Eller nej, jag ångrar mig, det är lika illa som banan
  • Anonym (Banan)
    Anonym (K) skrev 2015-04-02 14:48:26 följande:
    Jaa, banan låter ju inte speciellt vackert, men det kan ju stämma när man kollar på google. Synd att de inte valde nåt annan rak frukt/grönsak, jag hade hellre varit en gurka. Eller nej, jag ångrar mig, det är lika illa som banan
    Man kan ju hitta på nåt eget, typ "en rad choklad-form" Skrattande
  • Anonym (K)
    Anonym (Banan) skrev 2015-04-02 17:54:06 följande:
    Man kan ju hitta på nåt eget, typ "en rad choklad-form" Skrattande
    haha, jaa, det låter ju rätt gott också :)
  • Madraykin
    Anonym (K) skrev 2015-04-02 10:43:29 följande:
    Jag förstår vad du menar men har svårt att kalla mig för timglas, känns som att man måste vara iaf lite kurvigare för att vara det :)
    Ja fast du snackar ju om att "kunna klä sig för sin kroppsform". Då tror jag ändå du ska kika efter tips som har med timglas att göra.

Testa t.ex. tröjor/skjortor/klänningar med omlottskärning. 
  • Anonym (K)
    Madraykin skrev 2015-04-02 21:56:15 följande:
    Ja fast du snackar ju om att "kunna klä sig för sin kroppsform". Då tror jag ändå du ska kika efter tips som har med timglas att göra.

Testa t.ex. tröjor/skjortor/klänningar med omlottskärning. 
    Jag skulle ju kunna testa, men jag tror ändå att man borde vara lite mer "obvious" timglas (kommer inte på det svenska ordet just nu, hjärnsläpp) för att det ska se bra ut, så fort jag sätter på mig kläder som inte sitter tajt så syns inte min form speciellt bra (så är det väl för alla, dock)

Men jag kan ju kika runt lite :)
  • Anonym (...)

Njae timglas eller "skittle" tycker jag inte ts är. Utan snarare pelare eller eller "glasstrut" (cornet) eftersom hon har bredare axlar än höfter, fast axlarna ser smala ut på bilden. De flesta har ändå liiite midja, men kan ändå räknas ha en "rakj" kroppsform. 

Här är en bild på olika kroppsformer:

• Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2015-04-03 15:47:12 följande:
    Njae timglas eller "skittle" tycker jag inte ts är. Utan snarare pelare eller eller "glasstrut" (cornet) eftersom hon har bredare axlar än höfter, fast axlarna ser smala ut på bilden. De flesta har ändå liiite midja, men kan ändå räknas ha en "rakj" kroppsform. 

Här är en bild på olika kroppsformer:
    Tack för ditt svar :) Jag borde nog ha tagit på mig en svart t-shirt istället för ett linne, lite svårt att se axlarna när det svarta är det man ser först, haha. Axlarna går ut några cm mer än höfterna, så det är ju inte som om jag har superbreda axlar precis, men de är bredare än höfterna :P

Tack för länken också, får kika på det ^_^
  • Anonym (...)
    Anonym (K) skrev 2015-04-03 16:13:33 följande:
    Tack för ditt svar :) Jag borde nog ha tagit på mig en svart t-shirt istället för ett linne, lite svårt att se axlarna när det svarta är det man ser först, haha. Axlarna går ut några cm mer än höfterna, så det är ju inte som om jag har superbreda axlar precis, men de är bredare än höfterna :P

Tack för länken också, får kika på det ^_^
    Ja det har du rätt i faktiskt när jag tittar efter mer :)  Jag som är mer päronform passar inte så bra i såna linnen... :P  Du ser lite ut som en "vase" på den bilden också tycker jag, men den kroppsformen har stora bröst.
  • Anonym (K)
    Anonym (...) skrev 2015-04-03 16:43:21 följande:
    Ja det har du rätt i faktiskt när jag tittar efter mer :)  Jag som är mer päronform passar inte så bra i såna linnen... :P  Du ser lite ut som en "vase" på den bilden också tycker jag, men den kroppsformen har stora bröst.
    Det är svårt när de tilldelar kroppsformer sånt som större byst eller plattare rumpa. Jag har inte en platt rumpa, men det syns ju liksom inte framifrån (som jag förmodar är det enda håll man kollar från när man bestämmer kroppsform?), och de brukar förklara formen rak/pelare/rektangel som en form med (förutom rak kropp) liten byst och platt rumpa... En del går till och med efter storlek, "..har samma storlek i tröjor och byxor", - tack för den liksom, gör det svårt att passa in någon stans om man ska uppfylla alla krav!

Jag tror väl mest på att jag är rak, jag kan inte speciellt mycket om vase-formen så jag får väl läsa på lite.

Vet inte om det gör någon skillnad men kan väl berätta det ändå: När jag tog kortet så ställde jag kameran på ett fönsterbräde, den är alltså i höjd med där tröjan slutar ungefär, vet inte om det kan "förvränga" uppfattningen om kroppsformen, borde inte göra så stor skillnad (tycker jag). Fast det syns väl att kameran är en bit ner när jag tog det där korten Äh, vad jag babblar, det borde inte göra nån skillnad
  • Anonym (Yh)

Tycker nog att du ser ut som en Pelare (Column)

• Anonym (K)
    Anonym (Yh) skrev 2015-04-03 22:23:04 följande:
    Tycker nog att du ser ut som en Pelare (Column)
    Tack för ditt svar :) Verkar vara den allmänna uppfattningen
Svar på tråden Hjälp tack! Vad har jag för kroppsform? *OBS BILD*