-
-
Svar på tråden Ungefär vid vilken ålder börjar barn stapla klossar på varandra?
-
Från ett år och framåt kanske... Jag vet att de kollade bl a den biten på sonens 1½-årskontroll...
-
Hej!
Vår dotter gjorde det första gången idag och är snart 19 månader. -
Wiktor gjorde d oxå första gången idag...
-
Det har min dotter gjort en månad ungefär och hon är 14 månader. Staplar både kloassar, duplo och klotkritorna
-
Min son är snart 16 månader och staplar INTE, däremot är han en hejare på att riva allt som andra staplar.
-
Det gjorde Arvid när han var 10 månader o 1 vecka typ!
BVCsköterskan kollade på 10 mån kollen men då VILLE han inte det..!!! -
Ella är en hejare på att stapla träklossar, hon är 1 år och 2 veckor.
-
Min lilltjeja staplar allt just nu. Hon är 9 månader och 1 vecka.
-
Anton är 14 månader och har gjort det ca 1månad. Som mest blir det väl 5 klossar innan allt rasar.
-
Runt 9 månader var min son. Men han klarade bara 2-3 stycken då.
-
Oj, kan "alla andra" barn det så tidigt? När SKA ett barn kunna stapla enl de som vet?
-
Jennie med ie skrev att d kollar d på 18 mån kontrollen.
UBJ - d är som vanligt på FL d som har barn som gör något tidigt är snabba på att skriva ett inlägg -
Min tjej är 18 månader, och på kontrollen på bvc härom dagen staplade hon glatt klossar när hon blev ombedd - till min oerhörda förvåning, för hemma har hon aldrig nånsin staplat något, utan varit helt ointresserad. Eftersom det är på 1,5 årskontrollen de kollar just staplandet är det nog ungefär runt den åldern de börjar klara av det, men som med all annan utveckling så är det ju så väldigt individuellt, vissa saker klarar man tidigare än andra och vissa saker senare. Till slut klarar de ju allt de ska
-
Vadå kollar staplandet? Har jag aldrig hört talas om...det är väl högst individuellt; ungefär som när barn börjar gå, prata etc? Alla barn är väl olika med olika saker i utvecklingen...
Hos oss var det då inte snack om att kolla staplande på 1,5-årskontrollen; det var läkarundersökning, vaccination och lite prat om talet, det var allt...
Det måste vara oerhört stressande för en del föräldrar om barnet inte klarar något som det "ska" klara vid en viss ålder... -
UBJ Håller med Kiara... Tummen upp för dig som skriver ärligt och reallistiskt i en tråd, sånt ser man inte mycket av när det gäller barns utveckling... Tror din son är högst normal och inte speciellt sen, bara att du inte överdriver och lägger till så i jämförelse så låter det som att han är senare...
-
Man kan ju alltid "trösta" sig med att det inte är så många 30-åringar som kryper och suger på napp.........
Barnen är ju "sena" med vissa färdigheter och "sena" med vissa. Tror att vi som svarat med ålder är ett tvärsnitt........ åldrarna varierar ju från 9-19 månader...........