• Libra1

Synarela och blödning?

Såklart råkar man ju ut för något när IVF-kliniken har påskstängt.

Jag började med Synarela på cykeldag 2 för att slippa blödning och ha ont ett tag. Igår på cykeldag 14 så började jag blöda. Är detta normalt? Jag trodde jag skulle slippa det nu nämligen. Har också fått extremt ont igen så känner mig så deprimerad.

Vad är era erfarenheter av Synarela? Jag har bara tagit det inför IVF-behandlingar tidigare och då startat på cykeldag 21. Då får man en blödning inom 8-14 dagar.

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Synarela och blödning?
  • Jag är bara jag

Jag har tatt det från dag 21 vid IVF och fått mens dryga veckan senare och sen mot endo. i ett halvår,men jag är ledsen,men jag minns inte när jag började då eller när/om jag fick mens. Var utan mens 7,5 månad dock så jag tror inte jag fick mens sen jag väl börjat med sprayen. Det låter lite skumt,både att börja dag 2 och blöda nu,men du får ringa kliniken och fråga,inget annat att göra.

• Libra1
    Jag är bara jag skrev 2015-04-03 18:26:19 följande:

Jag har tatt det från dag 21 vid IVF och fått mens dryga veckan senare och sen mot endo. i ett halvår,men jag är ledsen,men jag minns inte när jag började då eller när/om jag fick mens. Var utan mens 7,5 månad dock så jag tror inte jag fick mens sen jag väl börjat med sprayen. Det låter lite skumt,både att börja dag 2 och blöda nu,men du får ringa kliniken och fråga,inget annat att göra.

När man börjar på dag 21 så ska man få en blödning. Men man borde ju inte få det när man börjar på dag 2. Jag började på dag 2 för att inte få fler blödningar, man gör oftast det när man ska behandla mot endometrios. På dag 21 har jag börjat inför IVF. Men det är kanske olika vad läkarna tycker.

Jag har mailat kliniken så får hoppas de hör av sig så fort som möjligt. Men det blir ju tidigast på tisdag. :-/
  • Jag är bara jag

Ja,mest troligt började ju jag dag 2 när jag tog det mot endon och sen kom ingen mens på 7,5 månad. Och endon försvann också som tur var. Ibland drabbas man ju dock av mellanblödningar till synes utan orsak så du kanske råkat ut för det. Vid IVF kan ju blödningen bli utdragen dock med sprayen,men du hade uppehåll bra många dagar antar jag.

• Libra1
    Jag är bara jag skrev 2015-04-03 18:40:26 följande:

Ja,mest troligt började ju jag dag 2 när jag tog det mot endon och sen kom ingen mens på 7,5 månad. Och endon försvann också som tur var. Ibland drabbas man ju dock av mellanblödningar till synes utan orsak så du kanske råkat ut för det. Vid IVF kan ju blödningen bli utdragen dock med sprayen,men du hade uppehåll bra många dagar antar jag.

Vad skönt att slippa mens så länge. Att det hjälpte mot endon. Jag hoppas att det ska hjälpa mig också. Men så länge kan jag inte vänta med nästa IVF. Känner att jag har åldern emot mig lite. Fyller 39 i år. :-/

Jo det skulle ju kunna vara en mellanblödning. Kanske det har att göra med att jag gick från p-piller till Synarela direkt. Hormonerna kanske har ballat ur. Det tar väl lite längre tid innan min hormonproduktion upphör. Vid IVF har blödningen varit som vanligt. Inga mellanblödningar.

När jag började med Cerazette så kom blödningen redan på dag 23 fast att jag inte gjorde uppehåll. Jag brukar ha 25-26 dagar annars. O så nu redan på dag 14. Får se hur det artar sig här. Tråkigt är det! :-/

Har du lyckats med IVF?
  • Jag är bara jag

P-piller kan absolut ställa till det så det kan vara boven!  Du sprayar trots blödningen då tills du vet vad kliniken säger? 39 är ungt i min värld,men jag förstår absolut om du inte vill spraya ett halvår! Jag tycker det var världens befrielse trots klimakteriesymtomen och än bättre sen när all mensvärk var borta.

Vi har inte lyckats trots hittills 13 IVF:er varav 5 ED-ruvar just nu.

• Libra1
    Jag är bara jag skrev 2015-04-04 15:44:41 följande:

P-piller kan absolut ställa till det så det kan vara boven!  Du sprayar trots blödningen då tills du vet vad kliniken säger? 39 är ungt i min värld,men jag förstår absolut om du inte vill spraya ett halvår! Jag tycker det var världens befrielse trots klimakteriesymtomen och än bättre sen när all mensvärk var borta.

Vi har inte lyckats trots hittills 13 IVF:er varav 5 ED-ruvar just nu.

Jag fick en kommentar på min blogg där jag skrev och undrade. En tjej nämnde att för vissa kan endometriosen blomma upp tillfälligt och bli värre i början av behandlingen. Så nu blev jag lite lugnare och fortsätter som planerat.

Vad tungt att ni inte har lyckats ännu. Får man fråga vad ni har gjort för behandlingar och fått för diagnos?

Hoppas att ni kommer att lyckas till slut!!!
Svar på tråden Synarela och blödning?