• Äldre 3 Apr 14:07
    5117 visningar
    5 svar
    5
    5117

    Extraslag hormoner klimakterium

    Har många gånger funderat över hur mycket extraslag och klimakterie hör ihop. Så synd att det inte är mera skrivet om detta. Att hormoner kan ha en inverkan är ju ganska klart. Av egen erfarenhet och av det som de flesta skriver om extraslagen så har graviditet och mensen en inverkan. Men när det gäller klimakteriet och extraslag så har jag inte hittat mycket information om detta. Det är mycket jobbigt att leva med dessa extraslag som ibland är så kraftiga att det gör ont i bröstkorgen och man tror att den sista stunden är kommen. Spelar ju inte någon roll i vilken ålder man är i livet, alla vill ju må bra. Nån som har erfarenhet av extraslag vid 50 års ålder? Jag tycker det är mycket jobbigt och begränsar mitt liv en hel del pluss att det tär på mitt humör. Känner mej inte glad mera.

  • Svar på tråden Extraslag hormoner klimakterium
  • Fri 14 Feb 2020 17:49
    #3

    Snart har fem år gått. Problemen de samma. Utredd för mina exraslag men inget speciellt är hittat. Det som jag märkt är att det är värre med extraslagen om jag är trött pga att jag sovit dåligt och om jag har många svåra saker att reda ut på jobbet, sånt som tar energi.

    Det är väl så att man får ta en dag i taget men jag tycker att livskvaliten inte är den bästa.

  • Fri 14 Feb 2020 17:49
    #4

    Snart har fem år gått. Problemen de samma. Utredd för mina exraslag men inget speciellt är hittat. Det som jag märkt är att det är värre med extraslagen om jag är trött pga att jag sovit dåligt och om jag har många svåra saker att reda ut på jobbet, sånt som tar energi.

    Det är väl så att man får ta en dag i taget men jag tycker att livskvaliten inte är den bästa.

  • Fri 14 Feb 2020 17:49
    #5

    Snart har fem år gått. Problemen de samma. Utredd för mina exraslag men inget speciellt är hittat. Det som jag märkt är att det är värre med extraslagen om jag är trött pga att jag sovit dåligt och om jag har många svåra saker att reda ut på jobbet, sånt som tar energi.

    Det är väl så att man får ta en dag i taget men jag tycker att livskvaliten inte är den bästa.

Svar på tråden Extraslag hormoner klimakterium