EU-migranter som har börjat sälja tidningar
Bra eller dåligt? Är det en bra tidning?
Bra eller dåligt? Är det en bra tidning?
Självklart är det bättre att de säljer tidningar än att de tigger, men själv är jag ännu tveksam till att köpa. I Göteborg har Faktumförsäljare blivit hotade och ibland bortkörda av de nya tidningsförsäljarna. Sånt beteende vill jag inte stödja. Jag prioriterar Faktum, även om jag gärna skulle köpa båda.
När jag kom till Stockholm igår blev jag ännu mer skeptisk. Under en sträcka på ca 100 meter i centrala Stockholm gick jag förbi tre (!) kvinnor som viftade med tidningen framför ansiktet på en och svor åt en när man fortsatte förbi. (Ja, jag förstår rumänska svordomar). Dvs de har nästan blivit mer påträngande nu än när de tiggde.
Dessutom har antalet Faktumförsäljare minskat kraftigt i Göteborg. Jag har köpt Faktum varje månad i flera år, men nu får man leta efter dem, samtidigt som tiggarna och de nya försäljarna är överallt. Det känns inte bra.
Spelar ingen roll om de tigger eller säljer tidningar. Jag kommer aldrig ge dom ett öre. Visst är det synd om dom, men det är varken mitt eller Sveriges problem. Om man ger dom pengar slutar dom aldrig och jag tycker heller inte om deras påflugenhet.
Man kan förbjuda tiggeri utan att förbjuda fattigdom. Det förstår inte Stefan Löfven.
Har aldrig köpt så jag vet inte om den är bra eller ej. Men jag har hört att dom som säljer Situation Stockholm inte är glada åt det eftersom det blir en konkurrens och att det är tiggare som säljer, vilket dom inte gillar.
Min undran i sammanhanget är; vem skriver och trycker den inplastade tidningen för det är ju inte gratis.
Min undran i sammanhanget är; vem skriver och trycker den inplastade tidningen för det är ju inte gratis.
Har aldrig köpt så jag vet inte om den är bra eller ej. Men jag har hört att dom som säljer Situation Stockholm inte är glada åt det eftersom det blir en konkurrens och att det är tiggare som säljer, vilket dom inte gillar.