• Kyrkby

Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!

Jag blir vansinnigt arg när jag hörde detta idag på nyheterna !
    Vad är det för ansvarstagande kvinna som vill bli mor, ensam.....
    Det är ren och skär egoism.
    Vad har en ensam kvinna för rätt att själv sätta barnens till världen ?
    Vad säger kvinnan till barnet när den vill träffa sin pappa ?
    Jag blir skogstokig när jag hörde detta idiotiska förslaget !!!

Vad skall den ensamma pappan göra, han som oxså vill ha barn men inte funnit kvinnan ??
    Kom inte och säg att det är någon skillnad, mannen har exakt samma rättighet att få ett eller flera barn, som ensam förälder !!

Snacka om göra skillnad på man och kvinna !

Slå för att barn skall ha en pappa och en mamma !!!!!

• Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!
  • Haskel
    SecretMe skrev 2015-04-04 10:17:01 följande:

Att ensamstående kvinnor får barn går inte att komma ifrån, biologin är ju som den är. Solig

Däremot vill jag inte vara med att bekosta konstgjord befruktning för singelkvinnor.

Total jämställdhet går inte att uppnå, varken inom barnalstrande eller i övrigt.
    Varför inte bejaka varandras olikheter istället för att frenetiskt kämpa för något som aldrig kan uppnås?

Jag håller med. Det går inte att förhindra att människor skaffar barn mot någons vilja, eller att det finns idioter som inte tar ansvar för sina barn. Inte heDller att ensamstående kvinnor inseminerar sig.

Men att staten/samhället/vi nu ska hjälpa till och bekosta befruktning av ensamstående, sänder ut vissa signaler.

Det säger i första han: "Pappans roll är oviktig".
    Det säger även att: "Barnalstrande är enbart kvinnans roll/uppgift".

Då det inte längre ska ses som en gemensam sak att skaffa barn, är vi tillbaka på ruta ett.
    "KVINNOR SKA STÅ VID SPISEN OCH FÖDA BARN"???
  • Kyrkby
    puss skrev 2015-04-04 10:27:54 följande:
    Sluta göra uppehåll mellan bokstav och skiljetecken.
    Nu har du kommit helt från ämnet ,  lilla vän !
  • SecretMe
    Haskel skrev 2015-04-04 10:40:24 följande:
    Jag håller med. Det går inte att förhindra att människor skaffar barn mot någons vilja, eller att det finns idioter som inte tar ansvar för sina barn. Inte heDller att ensamstående kvinnor inseminerar sig.

Men att staten/samhället/vi nu ska hjälpa till och bekosta befruktning av ensamstående, sänder ut vissa signaler.

Det säger i första han: "Pappans roll är oviktig".
    Det säger även att: "Barnalstrande är enbart kvinnans roll/uppgift".

Då det inte längre ska ses som en gemensam sak att skaffa barn, är vi tillbaka på ruta ett.
    "KVINNOR SKA STÅ VID SPISEN OCH FÖDA BARN"???
    Där slog du verkligen huvudet på spiken! {#emotions_dlg.flower}
    Vissa vill uppenbarligen välja ut vad som ska vara prioriterat för kvinnan och välja bort det de inte gillar.

Jag är själv kvinna och söker ingen total jämställdhet, jag gillar det kvinnliga och det manliga för dess olikheter. Och likheter såklart.

Ett barn bör, enligt mig, ha en mor och en far som det var tänkt från början.
    Att sedan vissa fäder struntar i sina avkommor är bara sorgligt men det förändrar inte grundtanken. Det finns mammor som struntar i sina ungar också.
  • Lorelei83

Att ge någon liv är det finaste som finns! Jag skulle hellre leva utan en pappa, än att aldrig finnas till. <3

• SecretMe
    Lorelei83 skrev 2015-04-04 11:05:26 följande:

Att ge någon liv är det finaste som finns! Jag skulle hellre leva utan en pappa, än att aldrig finnas till. <3

Märkligt argument.
    Framtida barn har ingen önskan, de finns helt enkelt inte.

Det första håller jag med dig om, dock inte om det handlar om inseminering av singelkvinnor som är skattefinansierad.
  • Dixie
    Lorelei83 skrev 2015-04-04 11:05:26 följande:

då antar jag att du är emot all form av preventivmedel? 
  • puss
    Kyrkby skrev 2015-04-04 10:45:29 följande:
    Nu har du kommit helt från ämnet ,  lilla vän !
    Hjälpsamhet är alltid rätt.
  • Lorelei83
    Dixie skrev 2015-04-04 12:27:37 följande:
    då antar jag att du är emot all form av preventivmedel? 
    Inte alls, men i dessa fall VILL ju mammorna ha sina barn. 
  • puss
    Lorelei83 skrev 2015-04-04 14:08:20 följande:
    Inte alls, men i dessa fall VILL ju mammorna ha sina barn. 
    Det vill man väl om man föder barn öht.
Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!