• ACJ

Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten?

Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten? Och var barnet då med den andra föräldern?

Jag ska på en begravning om två veckor, och det är tänkt att min då 8-månaders dotter ska vara hemma med sin pappa. Jag bor i Skåne och begravningen är i Lappland så jag måste vara borta över natten. Jag gruvar mig för att vara borta från min dotter över natten. Hon kommer ha det jättebra hemma med sin pappa, tror inte hon tar skada, men för mig känns det ändå jobbigt.
    Enda alternativet är att de följer med, men det blir en lång resa för en så liten.

Jag har börjat jobba så jag är borta 8 timmar varje vardag, men det känns mycket att vara borta ca 1½ dygn.

• Svar på tråden Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten?
  • Valle80

3 månader. Då var hon hos sin mormor. Hon har varit 1 dag i månaden mellan 3 månader -2 år. Sen från 2 år till typ 14 en helg i månaden. Nu ses dom oftare. Bio, luncher osv.

• Anonym (Min lilla)

Mitt lilla hjärta trodde jag var trygg hemma med sin pappa när jag en kväll var ute med vänner och åt. Det var första gången jag lämnade henne och hon var sju månader gammal. När jag kom hem kl.01 hörde jag hur det skrek. Min sambo låg och sov och dottern satt i sängen och grät. Och hade gjort det länge, det märktes. Efter det lämnade jag aldrig dottern med sin pappa igen kväll eller natt. Så innan du lämnar ditt barn över natten, se till att den som tar hand om barnet inte är svårväckt.

• Drottningen70

2 år vill jag minnas. Då var jag borta 3 nätter iof.

• modsey

barn ett, 1½-2 år en natt. Minns faktiskt inte men en natt hos morfar eller farmor tror jag det var
    barn nummer två, 15 månader, två veckor hos mormor ( storasyster var också där)
    barn nummer tre o fyra, 8 månader, två nätter med moster ( äldre syskon var hemma då också)

• ACJ
    Anonym (Min lilla) skrev 2015-04-04 20:41:53 följande:

Mitt lilla hjärta trodde jag var trygg hemma med sin pappa när jag en kväll var ute med vänner och åt. Det var första gången jag lämnade henne och hon var sju månader gammal. När jag kom hem kl.01 hörde jag hur det skrek. Min sambo låg och sov och dottern satt i sängen och grät. Och hade gjort det länge, det märktes. Efter det lämnade jag aldrig dottern med sin pappa igen kväll eller natt. Så innan du lämnar ditt barn över natten, se till att den som tar hand om barnet inte är svårväckt.

Åh, stackars liten! Hur arg var du sen? :)
  • Anonym (Min lilla)
    ACJ skrev 2015-04-04 21:06:53 följande:

Åh, stackars liten! Hur arg var du sen? :)

Går inte att beskriva...
  • jenny99

Min dotter var 1 år och min syster hade henne.Att jag valde henne var för att hon bodde hos oss i 2 år,hon var med min dotter varje dag i 10 månader.Sen var hon barnfri och mycket kärleksfull och lättväckt så det var självklart.Vår 1 åring älskade att träffa henne eller vars hos henne så vi kände oss 100% trygga.

• Acinorev

Det var för en vecka sen faktiskt.

Dottern är 8 månader och vi var bjudna på stor middag/fest. Så vi lämnade hos farmor och farfar.

Det gick alldeles utmärkt. Fördelen var att jag hade slutat amma en vecka tidigare. Annars hade jag nog dött.

• Miew

Min son var 2 månader och ammades inte, jag och sambon var utslagna av magsjuka, har nog aldrig varit så sjuk. Han sov hos farmor en natt.

Nästa barn var nog 13mån och tredje var 11mån. Och det har varit farmor varje gång.

• Penida

Minns inte exakt men jag sov över hos min bästa vän ett par gånger innan ungarna var 1 år i alla fall, de var hemma med sin pappa och lika trygga med honom som med mig.

Avskyr CIO-metoder
Svar på tråden Hur gammal var ditt barn första gången du var borta över natten?