• En PantherTant

Vi som ska göra FET april/maj

Hej!

Jag gjorde FET igår torsdag. Testdatum med blodprov är 29. Så spännande!

Har 3 ivf barn från tidigare, hoppas nu på en fyra till årsskiftet (planerad bf 4.1 om det lyckas på första försöket)

• En PantherTant
    MammasWilda skrev 2015-04-17 12:36:48 följande:
    Åhh va spännande. Önskar att jag oxå fick blodprov. Varför får du det?

Håller alla tummarna.
    Tack!

Går privat i Finland, och där är det regel att testet görs med blodprov (med remiss på egen vårdcentral), är ju mera exakt och hcg-talet berättar ju lite mer än bara ett urintest. Nackdelen är att man får vänta en dag på resultatet.
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-21 09:35:19 följande:

Jag känner fortfarande ingenting o idag är det en vecka sen jag satte in FET.
    Förstår inte varför jag ska testa 2 maj. Det är väldigt sen om jag hade ägglossning 8 april eller?

Ja, låter faktiskt lite sent. Jag satte ju in 16.4, alltså efter dig, har 28-30dgr cykel och ska testa 29.4 blodprov alternativt hemmatest 30.4 (dvs exakt 2 veckor efter insättning)
  • En PantherTant
    Sjöblomman skrev 2015-04-21 22:15:24 följande:
    Jag menar inte att man ska göra det utan undrar om man först är gravid efter FET och sen försvinner det om ägget inte stannar?
    Först efter att ägget fäst börjar kroppen producera hcg, och tar flera dagar innan nivån ens är så hög att de känsligaste graviditetstesten visar positivt.
  • En PantherTant
    inell skrev 2015-04-22 10:02:12 följande:

Hej på er ! jag satte 2 embryo den 16/04 nu väntar jag på svar  till sista april.
    Hoppas alla få chans att bli mamma.
    MVH
    Inell

Hej!

Vad kul med någon med samma insättningsdatum!

Var båda äggen av bra kvalitet? Hoppas ni på tvillingar?

/ nyfiken tvillingmamma
  • En PantherTant
    inell skrev 2015-04-22 10:20:20 följande:

Jaaa det ä kul att samma dag med dig En Panthe­rTant .  Vi hoppas på tvillingar blir det bara en så är vi glada ändå eftersom vi har en dotter på 2 år via IVF åxå Skäms 
    MVH 
    Inell

Håller tummarna för er! Så kul ha tvillingar!

Vi försökte faktiskt få tvillingar en gång till före lillebror kom, men det blev missfall. Nu fick jag faktiskt denna gång välja mellan ett eller två ägg, men valde ett. Lillebror är bara ett år och jag brukar må dåligt under graviditeterna, så hade varit orättvist mot honom om jag också denna gång legat däckad fram till vecka 20 pga de extra hormonerna en tvillinggraviditet medför. Behöver hållas på benen för att orka hålla koll på honom.

Jag fyllde precis 38 annars.
  • En PantherTant
    Hemlig78 skrev 2015-04-22 10:58:36 följande:

Dessa dagar kommer jag gå på nålar

Håller tummarna för bebis och ingen mens
  • En PantherTant
    MammasWilda skrev 2015-04-28 20:07:39 följande:

Jo vars. Mitt lilla FET gjorde så vi idag gick in i v 7.

Härligt! Du ska säkert på ultraljud nu då de närmsta dagarna?
  • En PantherTant
    FrunIHuset skrev 2015-04-29 08:09:03 följande:
    Väntar också på glad gubbe här hemma! Testat sen i lördags men bara neg... Läkaren trodde på utslag tisdag eller onsdag så idag hoppas jag. Sitter med testet framför mig men vågar inte göra det. Är det neg så ringer jag kliniken så får de avgöra hur jag ska göra....

Får jag glad gubbe idag har vi återföring på måndag :)
    Alltså måste fråga; avgörs insättningsdatum bara baserat på ägglossningstest för er?

Jag har aldrig testat äl, här är det alltid via ultraljud (runt dag 10-11) det bestäms.

Nyfiken
  • En PantherTant

Idag har jag tagit blodprovsgraviditetstest, lite väl spännande vänta på resultatet! Efter 15.00 borde jag veta (bara jag får tag på personalen på laboratoriet, personalen på själva hälsovårdscentralen ser inte resultatet när blodprovet görs med privat remiss från kliniken)

• En PantherTant
    En PantherTant skrev 2015-04-29 11:14:06 följande:

Idag har jag tagit blodprovsgraviditetstest, lite väl spännande vänta på resultatet! Efter 15.00 borde jag veta (bara jag får tag på personalen på laboratoriet, personalen på själva hälsovårdscentralen ser inte resultatet när blodprovet görs med privat remiss från kliniken)

Hcg under 1, som jag nog anade.

Blir nu att vänta på mensen ska komma (tar ca 5 dgr efter slutat med medicinerna) sen är det bara att köra igång med FET försök 2.

Surt, men that's life!
  • En PantherTant

Fick samtal från kliniken idag, nästa försök blir med blastocyst. De ville långtidsodla alla 5 äggen vi har kvar, men det lovade jag inte, så blir en 2-3 de tinar upp.

Aldrig satt in 5 dagarsodlad tidigare, någon som vet vad skillnaderna är? Större chans till graviditet antar jag, men är risken t.ex. stor att alla dör under odlingen? Blir insättningen senare (tidigare haft insättning runt dag 21)? Testdagen, är den också senare? När beräknas det fästa efter insättning?

• En PantherTant
    mammelie skrev 2015-05-02 11:23:25 följande:

Ingen frysåterföring för oss idag, vår sista lilla eskimå klarade inte upptiningen. Nu tar vi paus över sommaren innan vi försöker på nytt igen. Lucka till alla ni andra!

Nej, men vilken otur. Trist!
  • En PantherTant
    FrunIHuset skrev 2015-05-18 20:10:24 följande:

Jag är gravid!!! 2 dagar till testdag och strecket syntes bara efter någon sekund! Första försöket och sonen blir storebror i februari :)

Härligt, grattis!
Svar på tråden Vi som ska göra FET april/maj