• Sjöblomman

Vi som ska göra FET april/maj

Kul! Hoppas att ni får komma igång snart. Medicinerar du vid FET? Vi har gjort 2 misslyckade IVF (nov och feb) och sist fick vi tack och lov två till frysen. För en vecka sedan gjorde vi vårt första FET, dock ingen medicinering innan utan bara ÄLtest och nu Lutinus.

• Sjöblomman
    FrunIHuset skrev 2015-04-05 18:48:27 följande:

Eftersom min mens är såpass oregelbunden så blir det nog stimulering med Pergotime. Det fick jag vid senaste FET och det resulterade i sonen :)

Sjöblomman: när har du testdag?

Aha, då förstår jag.

Testdag 16/4. Idag är det RD12.
  • Sjöblomman
    Bolih84 skrev 2015-04-09 18:41:59 följande:

Fick utslag på äl-stickan idag = FET söndag = STÄNGT ???????? Nya tag nästa månad...

Nej!!! Vad tusan??!! Varför har de stängt?
  • Sjöblomman
    Bolih84 skrev 2015-04-10 06:24:36 följande:

Bolih84 skrev 2015-04-09 18:41:59 följande:

Fick utslag på äl-stickan idag = FET söndag = STÄNGT ???????? Nya tag nästa månad...

Nej!!! Vad tusan??!! Varför har de stängt?

Kanske inte stängt men ingen dr där då som kan göra återföringen. Typiskt....

Det låter ju inte klokt! Ska du behöva vänta en månad? Suck! Kram
  • Sjöblomman
    Bolih84 skrev 2015-04-11 22:59:51 följande:
    Ja det kändes lite snopet faktiskt ????
    Det förstår jag! Vår klinik har öppet även på helger, så det känns skönt.

Idag är det RD17, testad på torsdag. Nervös...
  • Sjöblomman

Mens idag, så snopet. Min mens har alltid varit som en klockan och nu var den 5 dagar sen.

Är det någon som vet om vi kan göra nästa FET nu direkt vid ÄL?

• Sjöblomman

Pratade med kliniken igår. Vi sätter in vid nästa ÄL, så det känns bra. Ett 5-dagars den här gången.

• Sjöblomman
    MammasWilda skrev 2015-04-17 08:41:20 följande:
    Härligt! Rd 3idag då?

Jo då. Rd6 här. Tror det har fäst!
    Toppen! Vad är det som gör att du tror att det har fäst? Känslan eller symtom?
  • Sjöblomman
    FrunIHuset skrev 2015-04-18 11:12:30 följande:

Jag är allt här! Varit på kurs hela veckan 35 mil hemifrån. Kom hem igår! :)

I måndags började min mens och mannen och jag beslöt oss för att sätta igång syskonförsöket. Igår tog jag första tabletten med Pergotime.

Till torsdagen ska vi tillbaka till Örebro för VUL. Hoppas det har hänt något så jag får åka hem och börja testa för ÄL! :)

Härligt! När tror du att ÄL blir?
  • Sjöblomman

Kanske en dum fråga... Men om man tar graviditetstest direkt dagen efter FET, ger det utslag då?

• Sjöblomman
    Hemlig78 skrev 2015-04-21 19:50:10 följande:

Jag vågar inte ens tag grav test än :/

Hoppas på det bästa

Jag menar inte att man ska göra det utan undrar om man först är gravid efter FET och sen försvinner det om ägget inte stannar?
  • Sjöblomman
    Hemlig78 skrev 2015-04-28 07:00:50 följande:

Hur går det för alla?

Sätter in blastocyst imorn.
  • Sjöblomman
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 11:39:32 följande:

PLUS +++++++

Så lycklig
    Vi var dock inte överens hur vi skulle räkna veckor och dagar

ägglossning 8 april
    insättning 14 april (5 dagars)

hon sa v 4+2
    jag tycker 4+5

Grattis!!!
  • Sjöblomman

Fick en fin blastocyst som hade börjat kläckas. Nu gäller det bara att ruva ordentligt!

• Sjöblomman
    mammelie skrev 2015-05-02 10:23:25 följande:

Ingen frysåterföring för oss idag, vår sista lilla eskimå klarade inte upptiningen. Nu tar vi paus över sommaren innan vi försöker på nytt igen. Lucka till alla ni andra!

Åh nej! Vad tråkigt att höra. Njut ordentligt av sommaren och kom tillbaka med nya krafter i höst! Kram
  • Sjöblomman

Jag tar Lutinus tre gånger om dagen, start dag 2 och fram till test. Om det blir plus ska jag fortsätta ett tag till. Äckligt!

• Sjöblomman
    Vincents mamma skrev 2015-05-08 06:48:41 följande:

Dagen är kommen! Dags att bli ruvare igen! Kl 14 ska jag vara där!

Lycka till!
  • Sjöblomman

Ja... Jag hade testdag igår, 12/5, på ruvardag 13 med en 5-dagars blastocyst.

Men jag orkade inte testa, jag är så trött på alla minus som varit genom åren.

Jag väntar hellre på mens nu. Jättetråkigt och negativt, men tyvärr är det så jag känner den här gången.

Svar på tråden Vi som ska göra FET april/maj