• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 5 Apr 22:16
    1441 visningar
    6 svar
    6
    1441

    Tappade min Ipad - kommer alla mina appar gå förlorade?

    Hej!

    För någon dag sedan, tappade jag min Ipad. Och den slutade att fungera. Det gick alltså inte att sätta på den.

    Jag lämnade in den, och de sa att det var en liten chip som hade gått sönder. De hade tydligen inte ny chip att lägga in den, utan var tvungna at beställa en ny.

    Och de blir på Torsdagen eller Fredagen. Jag befinner mig i en annan stad, hälsar på min mor.

    Så min mor kommer att skicka den till mig, till min stad så fort den blir klar. Det jag känner en oro, är att alla appar kanske går förlorade.

    Finns det den chansen?

    Kanske svår att svara på. . .

    Men om ni själva stött på detsamma problem med eran Ipad, så kanske ni vet?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tappade min Ipad - kommer alla mina appar gå förlorade?
  • Äldre 5 Apr 22:16
    #1

    Gå in på ditt itunes konto så ska alla appar finnas där!

  • Anzil
    Äldre 10 Apr 09:41
    #2
    hondendärtjejen skrev 2015-04-05 22:16:59 följande:

    Gå in på ditt itunes konto så ska alla appar finnas där!


    itunes-Konto?
    Sparas även andra saker, så som filmer som jag har skapat via apparna, och liknade?

    För det är egentligen mest de jag är rädd om . .
  • Äldre 10 Apr 09:44
    #3

    En del sparas automatiskt i iCloud, beror på dina inställningar...

  • Äldre 10 Apr 10:22
    #4

    Appar finns på App Store så de är bara att ladda ner igen.
    Beroende på hur dina backuprutiner ser ut så går det att få tillbaks data från appar. Om du aktiverat backup till iCloud så tas backup i regel backup automatiskt när du är ansluten till trådlöst nätverk och laddar paddan. Om du tar backup via iTunes så tas backup när du ansluter paddan till datorn.

    Om de lagar den så påverkas inte appar och data från appar.

    När du får tillbaka den så se över dina rutiner för backup. Jag hade valt iCloud, men om man har väldigt mycket data så kan man behöva köpa mer utrymme där. Om man inte vill köpa utrymme, men ändå ha full backup så ansluter du den till datorn och tar backup i iTunes.

  • Anzil
    Äldre 10 Apr 10:35
    #5
    sportpappa skrev 2015-04-10 10:22:16 följande:

    Appar finns på App Store så de är bara att ladda ner igen.
    Beroende på hur dina backuprutiner ser ut så går det att få tillbaks data från appar. Om du aktiverat backup till iCloud så tas backup i regel backup automatiskt när du är ansluten till trådlöst nätverk och laddar paddan. Om du tar backup via iTunes så tas backup när du ansluter paddan till datorn.

    Om de lagar den så påverkas inte appar och data från appar.

    När du får tillbaka den så se över dina rutiner för backup. Jag hade valt iCloud, men om man har väldigt mycket data så kan man behöva köpa mer utrymme där. Om man inte vill köpa utrymme, men ändå ha full backup så ansluter du den till datorn och tar backup i iTunes.


    Hmm . .

    dE SA ATT DET VAR EN LITEN CHIP I ipaden som gick sönder.

    De var tvungna att beställa en ny. Chipen gjorde så att skärmen inte sattes igång. Mer än så vet jag inte. Men min fråga är - hur stor risk finns det att appar raderas automatiskt, när de går sönder?

    Kanske lite svårt att veta och en dum fråga. Jag antar att jag är så pass orolig att jag ställer vilka frågor som helst . .

    jag är medveten över att det kan vara svårt att veta. Men det kanske är så att en Ipad tål mer än vad jag tror?
    vad det gäller att icke radera appar automatiskt?

    Men som sagt, jag kan givetvis ladda ner tillbaks apparna. jag är egentligen mer orolig att filmer som jag har skapat skall gå förlorade . .
  • Äldre 10 Apr 11:42
    #6
    Anzil skrev 2015-04-10 10:35:03 följande:
    Hmm . .

    dE SA ATT DET VAR EN LITEN CHIP I ipaden som gick sönder.

    De var tvungna att beställa en ny. Chipen gjorde så att skärmen inte sattes igång. Mer än så vet jag inte. Men min fråga är - hur stor risk finns det att appar raderas automatiskt, när de går sönder?

    Kanske lite svårt att veta och en dum fråga. Jag antar att jag är så pass orolig att jag ställer vilka frågor som helst . .

    jag är medveten över att det kan vara svårt att veta. Men det kanske är så att en Ipad tål mer än vad jag tror?
    vad det gäller att icke radera appar automatiskt?

    Men som sagt, jag kan givetvis ladda ner tillbaks apparna. jag är egentligen mer orolig att filmer som jag har skapat skall gå förlorade . .
    Appar raderas inte automatiskt. Antingen så blir du av med alla appar genom en fabriksåterställning, eller så blir inga appar påverkade.

    Sen kan du ju tänka så här: Du kan ändå inte påverka det. Antingen så är de kvar eller så är de inte kvar. Det märker du när du får tillbaks den.
Svar på tråden Tappade min Ipad - kommer alla mina appar gå förlorade?