• utandig

FET/IVF 2015 Maj

faith88 skrev 2015-05-21 09:42:35 följande:

Hej!

Fick min mens i morse. Misstänkte att något var på G igårkväll.. så nu har vi inga gratis - försök kvar. Känns väldigt hopplöst! Har försökt bli gravida i 4 år nu. Under denna tid har man alltid fokuserat på mig (pcos). Men när vi kom till ivf kliniken pratade dem mest om min mans situation. Något vi inte kände till. Tydligen var hans sperma kvalité något nedsatt. Rörligheten var här ett litet problem. Dock långt ifrån något allvarligt menade dem på.

Nu.. sista behandling fick vi ett sammanfattning av vår behandling. Där de hade skrivit "manlig faktor" och några siffror som jag sedan googlade. Där stod det "kvinnlig inferilitet som följd av manlig faktor".

Vi har ju kört ICSI hela tiden dessa 3 försök. Men det gör ont i mig att dem inte tar sig tiden att diskutera detta med oss. Vi MÅSTE ju veta vad som händer.

Nu är jag som ni kanske förstår lite allmänt nedstämd. Vet inte riktigt hur vi gör...

Kram på er alla. Hoppas verkligen ni lyckas bli gravida!

Usch , jag känner verkligen med dig :( vi har ett försök kvar och jag funderade precis över det du skriver. Dem har sagt att det ej är någonting fel på min man. Men det var mycket långt ifrån utredning till behandling, faktiskt nästan två år. så när vi skulle göra vår första sent i höstas så va det lite lågt antal så de blev icsi. när vi sedan gjorde vår andra behandling nyligen så gjorde dem också icsi utan att säga någonting till oss. Jag blev rätt paff och frågade varför man valt att göra detta utan att prata med oss. Och så sa dem att spermierna vid andra gången var jätte fina men att dem ändå valt att göra icsi. Man undrar ju faktiskt. Vart bor du? jag har hört så mycket gott om linnekliniken nämligen, bra pris och jätte snälla sägs det och dem har hög % av lyckade behandlingar. Stort lycka till önskar jag dig verkligen. 
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj