• Gweny

FET/IVF 2015 Maj

Här fortsätter vi som ska börja med FET, men även nya och IVF är såklart välkomna.

Kommer nog bli runt 17-19 Maj för mig med FET. Har 5 st som väntat i frysen.

• Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj
  • Idis90
    Linda8110 skrev 2015-06-23 13:28:49 följande:

Bebis hjärta slår och den har vuxit som den ska :) Däremot finns det blod i livmodern. Kan komma av att ett kärl har spruckit eller något. Detta blod kan irritera graviditeten och därför ökad missfallsrisk genom att det kan orsaka kramper som jag haft. Men just nu ser allt bra ut och det känns skönt :)

Åååh vad härligt! Njut nu av att vara gravid:)
  • Linda8110
    Idis90 skrev 2015-06-23 13:35:26 följande:
    Åååh vad härligt! Njut nu av att vara gravid:)
    Jag ska försöka! Jag njuter blandat med skräck över ökad risk för missfall. Småkrampat lite när jag kom hem också. Men jag ska försöka tänka positivt :) Tack!
  • Nicka

[quote=75454619][quote-nick]Linda8110 skrev 2015-06-23 13:28:49 följande:[/quote-nick]Bebis hjärta slår och den har vuxit som den ska :) Däremot finns det blod i livmodern. Kan komma av att ett kärl har spruckit eller något. Detta blod kan irritera graviditeten och därför ökad missfallsrisk genom att det kan orsaka kramper som jag haft. Men just nu ser allt bra ut och det känns skönt :)[/

Skönt att allt är bra, vilken vecka? Som nån annan skrev, njut nu!! Kram

• Linda8110
    Nicka skrev 2015-06-23 14:29:02 följande:

[quote=75454619][quote-nick]Linda8110 skrev 2015-06-23 13:28:49 följande:[/quote-nick]Bebis hjärta slår och den har vuxit som den ska :) Däremot finns det blod i livmodern. Kan komma av att ett kärl har spruckit eller något. Detta blod kan irritera graviditeten och därför ökad missfallsrisk genom att det kan orsaka kramper som jag haft. Men just nu ser allt bra ut och det känns skönt :)[/

Skönt att allt är bra, vilken vecka? Som nån annan skrev, njut nu!! Kram

Ja jag ska verkligen försöka njuta :) Är i v.7 (6+4). Tack!
  • Nicka

Har pratat med Carlanderska nu, hon förstod min oro över mensvärk och småblödningar/spottings. Detta behöver inte betyda missfall, kan vara blödning från något annat ställe, då slemhinnorna är sköra, kan oxå vara en bit av slemhinnan som har lossnat. Ska fortsätta med Lutinus och ta testet på torsdag sen får jag helt enkelt se va dom säger, kan säkert bli att jag får ta test igen om nån vecka..

Nickasworld.blogg.se

• Linda8110
    Nicka skrev 2015-06-23 14:34:24 följande:

Har pratat med Carlanderska nu, hon förstod min oro över mensvärk och småblödningar/spottings. Detta behöver inte betyda missfall, kan vara blödning från något annat ställe, då slemhinnorna är sköra, kan oxå vara en bit av slemhinnan som har lossnat. Ska fortsätta med Lutinus och ta testet på torsdag sen får jag helt enkelt se va dom säger, kan säkert bli att jag får ta test igen om nån vecka..

Nickasworld.blogg.se

Lycka till! Jäkla elände med blod alltså...
  • Nicka

[quote=75455002][quote-nick]Linda8110 skrev 2015-06-23 15:06:32 följande:[/quote-nick]Lycka till! Jäkla elände med blod alltså...[/

Tack! Ja vilket skit..

• Dalkullan

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

• Dalkullan

Vill skicka en stor kram till er alla starka som går igenom denna tortyr.. det är otroligt skönt att kunna skriva här och få pepp och hopp från människor som verkligen förstår vad vår kamp innebär!<3

• Linda8110
    Dalkullan skrev 2015-06-23 15:52:02 följande:

Nicka - hoppas att du får ett stort fint plus på torsdag!!

Linda8110 - vilken lycka!! Och vad skönt att ha fått en möjlig orsak. Fokusera på det nu och njut till att motsatsen bevisats!! Hoppas du ska slippa fler akutbesök framöver.

Jag fick en rejäl blödning nu på em så nu känns det rejält kört. Pratade med Falun och jag ska ta ett till test om en vecka ungefär och se att alla hormoner gått ur, sen bokar vi in tid för FET efter v 30 då de öppnar igen efter semestern! Så nu laddar jag om för det ist. Har 6 st fina blastos i frysen så förhoppningsvis ska det gå hela vägen med nåt av dom - helst första så klart;)

Ni som har gjort FET - hur ser den processen ut till skillnad mot ET?

Ledsen att du blöder ordentligt... Men bra att du kan fokusera framåt! Hoppas du slipper blöda så länge. Jag blödde i 4v efter mitt missfall i februari. Var tvungen att ta tabletter tillslut för att stoppa blödningen. Men jag ska ju alltid vara extrem i allt haha :)

FET är så bra! Bara att ta ägglossningstest och när man får utslag så ringer man kliniken och så får man dag och tid när man ska infinna sig. Sen håller man tummen för att embryot klarar upptining. Det sätts in precis som vanligt :)
Svar på tråden FET/IVF 2015 Maj