• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • daoan

Var med i april tråden. Gärna med här

ÄL: 18-20 april

Bim 2-4 maj

• isali
    lanylena skrev 2015-04-10 09:21:09 följande:

Ja, nu blickar vi framåt. Nån gång måste det ju vara vår tur

Hade du några känningar innan du fick mens? Har just nu en ilande värk i magen, det typ trycker. Inte haft en liknande molvärk. Har tidigare i veckan haft lite ont i magen varje dag och tänkt att "nu kommer mensen". Har inte haft sådan här utdragen mensvärk förut ... :/
  • Tett90

Hoppar in här då mensen kom igår ... Åter kommer m ny bim när detta är över :)

• isali

Och på den sjunde dagen kom mensen? Haha .. I wish! Magvärk from hell hade jag igår. Fick ta till vattenflaskan. Ev lite svullna bröst. Gravtest neg, ÄL test nästan positivt. Vad fan är detta? Jag ger upp alltså! Definivt sista testet jag tar :p

När vi skulle mysa igår fick jag dessutom ont i magen och var väldigt "känslig" därnere. Första gången mys gjorde lite ont nästan :p

• halo83

Hoppar in här med. Mensen kom i morse..4 dagar tidigt.. Vill bara lägga mig under täcket å gråta..känns som att jag ger upp nu..11 mån försök..

Tror inte ens att jag har äl...

Nån som vet nån metod för att stimulera äl?

• Symetrical
    halo83 skrev 2015-04-12 12:09:23 följande:

Hoppar in här med. Mensen kom i morse..4 dagar tidigt.. Vill bara lägga mig under täcket å gråta..känns som att jag ger upp nu..11 mån försök..

Testat rosenrot? Vet att många blivit hjälpta av det vid dålig äl.

En bra metod är ju även att tempa för att se när och om man ens har haft äl. Jag gör det, då min cykel är väldigt svajig efter grav, amning och minipiller. Skönt att få en bekräftelse på att äl har skett när tempen stiger.
  • Aniroma

Jag har läst om många som har blivit hjälpta av naturläkemedel som efamol, rosenrot och bidrotningsgele! Finns i hälsokostbutiker. Det ska stimulera ägglossningen, göra den kraftigare och mer regelbunden! På life sa dem till mig att det går bra att äta både efamol och rosenrot samtidigt så det kommer jag göra om det inte tar sig för oss nu på första försöket. Jag har nämligen en rätt lång cykel och har svårigheter att känna av min äl. Värt att prov! Finns massor med trådar här på fl om dessa preparat! :)

halo83 skrev 2015-04-12 12:09:23 följande:

• Tett90

Vad använder ni för glidmedel? Läste precis att man inte ska använda vilka som helst :o lite komiskt om detta skulle vara orsaken att vi inte plussat ! (Vi använder alltid glidmedel )

• Otti

Någon som har erfarenhet av progesteronkräm?
    Tänkte beställa men vet inte vilken jag ska välja. Antingen Progesterall eller Female Balance Cream som Mia Lundin säljer. Är det samma sak?
    På proegesterall står det ju att det ska vara för oregelbunden mens mm men det gör det inte på den andra. Men den som Mia säljer har ju en smart pumpflaska så man får ut rätt mäng + att den är billigare (100ml för 269kr) medans den andra är typ bara 60ml och kostar 299kr + att den är i tub form....

Någon som kan hjälpa mig?

Svar på tråden BIM maj 2015