Ok bra att du förklarade men jag känner mig lite förvirrad.
1. Du inleder hela tråden och titeln är tydlig. Du är starkt nationalistisk, men du är inte utan är bara utmålad som det? Du är alltså en vanlig invandrarfientlig SD:are som folk misstolkar och tror att du är ädelt nationalistisk? För 30-40 års sedan på det glada 70-talet var Sverige ett land som var präglat av internationalism, vi hjälpte andra länder, protesterade mot vietnamkriget, engagerade oss i sydamerikanska folket med mera. Vi var råsossar och väldigt vänsterorienterade.
2. Här är vi helt överens, och kanske har vi pratat om samma sak. Det finns ingen motsats mellan Nationalism och kulturutbyte.Däremot så finns det ett problem med strävan efter ett enhetligt samhälle, nationellt, identitetsmässigt och kulturellt. Enheten innebär att alla måste förändras samtidigt och att man inte kan tillåta vissa delar av nationen att utvecklas i otakt med den andra. Om till exempel delar av Sverige skulle slutar att klä ut sig till påskkärringar för att fira påsk och istället klär ut sig på Halloween så förloras enheten. Då blir enheten en motsats till utveckling.
3. När det gäller invandringen så tappar jag bort dig i tråden, det handlade ju om Nationalism, inte om invandring. En invandring som inte påverkar vår Nationalstat måste då vara ok, eller invandrare som helt anpassar sig till det svenska samhället blir också ok. Jag är en stolt Svensk och min nationalism påverkas inte om det finns andra grupper inom vår nationalstat som har andra nationaliteter som till exempel Finnar eller Samer.
4. Här är vi också överens och eftersom gränserna flyttas runt historisk så har vi nu accepterat Danskar i Skåne, vi har tappat Finnar i Finland och har vi tur så får vi en fler kulturer som kan bidra. Däremot är jag osäker på om det bästa är att de som invandrar skall anpassa sig till våra villkor eller ska kunna ha sina egna kulturer inom våra gränser. Om ser hur vi själva uppför oss i till exempel Spanien där vi bildar isolerade svenskkolonier utan att ens lära oss språket eller umgås med spanjorer så kanske det bästa är att folk som kommer hit för leva efter deras kultur (inom lagliga gränser)