Anonym (Orolig flickvän) skrev 2015-04-10 17:47:00 följande:
Åh tack ja jag känner att jag vill vara anonym så mycket det bara går.
Men hur gjorde du när du pratade med din pojkvän? Han har också adhd, blev han lätt stött och arg när du försökte prata med honom även om du bara menade väl?
Känner bara att min kille har vart mer och mer inåtvänd och irriterad, mot mig men även börjat prata mindre med min familj. Först tänkt att han känt att han vart trött efter jobb oså men han kommer knappt hit längre och när han väl är här sätter han sig inte och pratar med min familj alls på samma sätt. Känns skittråkigt. Vi gör nästan aldrig något längre, dels för att det inte finns pengar och dels för att han aldrig orkar.
Har så mycket frågor och tankar. Tecken på att han rökt på? Tecken på att han ljuger? Vill fråga honom rakt ut hur mycket han rökt på det senaste och hundra fler frågor men vågar inte för han kommer ju känna sig påhoppad :(
Ingen fara de, anonym är bäst i dessa forum tyvärr.
Jadu, jag försökte få han att förstå att de sårar mig och gör ont och att pengarna inte räcker till tackvare hans hobby. Men de är nått han själv måste inse, för i hans ögon är ju inget fel eller har problem. Och de tog ju som sagt 3 år.
Och kan ju säga att lägenheten va rätt sönder smashad efter våra samtal, men gick ALDRIG på mig. Så jag va aldrig rädd så men mer rädd att han skulle bli självdestruktiv pga sin depression.
Och han ville inte heller gå ut och träna eller hitta på saker pga noll motivation och pengar.
Tecken på att han rökt på kan väl va att han blir så defensiv när man frågar och tillbakadragen, inne i sin flum värld eller cool lugn. Va så för min sambo iaf.
Men sen kommer jag från en missbruksfamilj så de varierar på olika personer.
Men de är väl klart att du ska få ställa en simpel fråga som egentligen kräver ett simpelt svar, inte mer med de tycker man. Och ni delar ju ett liv tillsammans så klart att du har rätt att veta. Men ni bodde inte tillsammans va? annars hade de ju vart lättare att se.
Men jag kan gå icke anonym om du vill pma mig istället eller om du vill ha mitt nummer om du vill prata av dig via sms eller liknande, kan ju va skönt att ha ett nummer utifall att.