• Tintin

Barnvänligt utomlandsresemål önskas!

I vinter fyller jag 30 (iiiiieee) och vill fira detta med sol och bad utomlands. Det blir första gången vi reser med barn och de kommer då vara 3 och snart 1 år. Har ni erfarenheter av bra resmål under vintern som passar både vuxna och småbarn? Några tips att dela med er av? Allt från det bästa hotellet till hur man roar ett barn under flygresan osv. Vore tacksam för all hjälp jag kan få. Längtar så efter att resa!!

• Svar på tråden Barnvänligt utomlandsresemål önskas!
  • Norea

SKulle väl råda till att åka till nåt turistigt ställe där det finns tillgång till samma bekvämligheter som här. Typ Cypern, Spanien eller nåt sånt, om man vill ha bad och sol alltså..

• Tintin

Ja, sol och bad ska det vara och barnvänligt med barnpool. Det finns Blue village och Ving resort som är extra barnvänliga och som jag kikat lite på. Men finns det ingen som har rest med barn som har något ställe att rekommendera att åka till vintertid (feb-mars)?

• Griiisen

De som varit säger att Bulgarien är en toppenställe för barnfamiljer!

• Tintin

Men funkar Bulgarien på vintern om man vill kunna bada?

• Norea

Åk inte till bulgarien på vintern. de har samma väder som vi då...
    Åk till Kanarieöarna isåfall.

• Mandy

På Kreta är det varmt ganska länge och på Cypern. Ving Resort på Kreta ska vara bra har jag hört. Fast kanarieöarna är nog ett säkert kort.

• Vero

Gran Canaria! De har fint väder på vintern och turistkomplex med barnpooler och knatteklubb och palmer och allt vad man kan önska sig. Restauranger inne på området så att man inte behöver våga sig ut särskilt långt från där man bor med sina små.

• Tintin

Ja, jag har kikat på resemål till Gran Canaria och det verkar vara ett bra resmål om man har små barn. Någon som har tips om något bra hotell? Får kika mer på resebyråernas hemsidor. Har redan tittat på Ving och Fritidsresor, har jag glömt någon?

• Hella

Vi åkte iväg med vår son, då 1 år, till Mallorca. Vi reste med Sts solresor. Det var jätte bra. Bodde på ett barnvänligt hotell med barnpooler och jättefin lekplats. Vi fick spjälsäng och man kunde hyra sulky där. Stället hette Alcudia och hotellet Las Gaviotas.
    Flygresan gick också bra. Vi hade med nässpray och flaskor med juice för start och landning med planet. Ett tips är att ta med lite " nya" leksaker. Om du undrar nått annat så skriv till mig.

• Naty

vi åkte till bulgarien den 25:e juli o stannade i 2 veckor.. tyckte d va bra där förutom att det va lite ont om barnstolar på restaurangerna...

• Tintin

Hella: Tack för tipset! Alcudia har jag kollat upp och det finns ett Ving resort där som verkar jättemysigt precis vid havet! Men det verkar inte finnas resor dit under vintern. När åkte ni dit?

Naty: Jag tror inte att det är sol- och badväder i Bulgarien under vintern men tack för ditt tips! =)

• Smothie

Skall man åka på vintern så är det Kanarieöarna eller Thailand som gäller... Allt annat vid Medelhavet är stängt för säsongen, finns så klart så man kan åka dit då med men som sagt Kanarieöarna/ Thailand är väl att föredra.

Kolla www.mytravel.se för tips!

Fritidsresor, STS solresor, Always, Ving, Apollo you name it!

Gran Canaria och Amadores är ett tips för barnfamiljer!

Nån som vill ha fler tips?

Svar på tråden Barnvänligt utomlandsresemål önskas!