• Tintin

Barnvänligt utomlandsresemål önskas!

I vinter fyller jag 30 (iiiiieee) och vill fira detta med sol och bad utomlands. Det blir första gången vi reser med barn och de kommer då vara 3 och snart 1 år. Har ni erfarenheter av bra resmål under vintern som passar både vuxna och småbarn? Några tips att dela med er av? Allt från det bästa hotellet till hur man roar ett barn under flygresan osv. Vore tacksam för all hjälp jag kan få. Längtar så efter att resa!!

• Svar på tråden Barnvänligt utomlandsresemål önskas!
  • Tintin

Ja, sol och bad ska det vara och barnvänligt med barnpool. Det finns Blue village och Ving resort som är extra barnvänliga och som jag kikat lite på. Men finns det ingen som har rest med barn som har något ställe att rekommendera att åka till vintertid (feb-mars)?

• Tintin

Men funkar Bulgarien på vintern om man vill kunna bada?

• Tintin

Ja, jag har kikat på resemål till Gran Canaria och det verkar vara ett bra resmål om man har små barn. Någon som har tips om något bra hotell? Får kika mer på resebyråernas hemsidor. Har redan tittat på Ving och Fritidsresor, har jag glömt någon?

• Tintin

Hella: Tack för tipset! Alcudia har jag kollat upp och det finns ett Ving resort där som verkar jättemysigt precis vid havet! Men det verkar inte finnas resor dit under vintern. När åkte ni dit?

Naty: Jag tror inte att det är sol- och badväder i Bulgarien under vintern men tack för ditt tips! =)

Svar på tråden Barnvänligt utomlandsresemål önskas!