dumt att packa för mycket när du har begränsat antal kilon du får ta med dig. Bättre att i så fall köpa det som eventuellt fattas.
viktigt för det lilla barnet är att du har bra kläder som skyddar mot solen. gå gärna på apoteket och köp en solskyddsdräkt. Går utmärkt att bada i också. Hatt eller keps på skallen. Solskyddsfaktor och after-sol-kräm. Badskor att ha på stranden/vid poolen och vettiga skor på fötterna.
Det kan tyckas bakvänt men skippa linnen och ärmlösa tröjor utan satsa på tunna långärmade tröjor som skydd för solen till barnet. Solglasögon!
För din del så skulle jag säga : Badkläder, solskyddsfaktor, strandklänning, shorts, linnen o t-shirts. BEKVÄMA SKOR! Är ett måste - det blir mycket gå och stå när man är utomlands. Ett par sneakers eller joggingskor är att rekommendera utöver flipflops och sandaler.
Bor ni på ett hotell där ni ska äta middag på kvällen på hotellet så är det oftast så att det rekommenderas att klä sig någorlunda snyggt. Badkläder och slapp-kläder brukar vara förbjudet vid middagar. Så jag skulle kasta ner en finare kjol, en fin klänning , några vettiga toppar och ett eller två finare ombyten för barnet.
Utöver det brukar det vara skönt att ha något med sig att göra. Böcker för både dig och barnet. Gosedjuret och snuttefilten. Glöm inte att ta med nappflaska och välling om du ska ha det med. Kanske en Ipad laddat med surf. Lite leksaker.
Hinkar, spadar och leksaker att använda i poolen rekommenderar jag att du köper på plats. På närmaste marknad kostar sånt bara några tior.
Rekommenderar också att du har med dig ett reseapotek. Resorb vätskeersättning, en uppsättning plåster, lite alvedon, kräm för solsveda, Immodium magtabletter. Glöm inte heller dom eventeulla mediciner du eller barnet äter.
Badhanddukar brukar kosta att hyra vid stranden/poolen mot depostion. Ta med varsin badrock och använd på stranden , man brukar inte få använda hotellets handdukar vid badet men det struntar i alla fall jag i . Man får rena handdukar varje dag så en handduk brukar jag alltid roffa åt mig och spara och använda på stranden. Varva den med badrock.