Inlägg från: Anonym (asta kvarts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asta kvarts)

för hårda regler vid ivf

Anonym (Z) skrev 2015-04-07 18:53:46 följande:

¨måste man vara folkbokförd i 2 år på samma adress för att få landstingsfinansierad ivf? kollar de upp hur länge man varit skrivna på samma adress?! jag tycker det är lite för hårda regler...

Har du läst att det är regeln som gäller så är det så. Låter märkligt men inget som ngn här på FL kan göra ngt åt.
  • Anonym (asta kvarts)
    Anonym (singsing) skrev 2015-04-08 12:16:37 följande:

Jag tycker att en viss tidsgräns bara är bra. Efter 2 år känner man varandra såpass väl att risken att man senare går isär sjunker avsevärt. Tycker det skulle införas vid graviditeter som sker naturlig väg också. Tänk vad många barn som skulle slippa växa upp i 2 hem! Folk tänker inte långt idag, efter ett par månader ihop skaffar man barn. Och efter 1 år, när ungen lagom kommit inser dom 'att dom var nog inte rätt för varandra' och går isär. Tycker så synd om alla dessa barn.

Men du ska inte generalisera. Är man något så när mogen och klok så klarar man att ta hand om de gemensamma barnen på ett bra sätt även om man inte lever ihop. Bonusföräldrar som kommer till ...kan faktiskt vara just en BONUS. Fler kloka och goda vuxna runt barnet är aldrig fel.
  • Anonym (asta kvarts)
    Anonym (Z) skrev 2015-04-07 18:53:46 följande:

¨måste man vara folkbokförd i 2 år på samma adress för att få landstingsfinansierad ivf? kollar de upp hur länge man varit skrivna på samma adress?! jag tycker det är lite för hårda regler...

Är det du som vill ha IVF eller undrar du rent allmänt? Har lite svårt att tro att FL är rätt forum för dessa spörsmål. Borde gå att få KORREKT information på IVF-kliniker.
  • Anonym (asta kvarts)
    Anonym (!!!) skrev 2015-04-08 17:33:58 följande:

Men om man är gift då? det ser tuft ut i lägenhets marknaden man kanske inte kan ha sin adress där man bor trots att man bor ihop..

Jag tror inte TS är ute efter fler frågor utan efter ngn typ av svar? Eller så inte! 
  • Anonym (asta kvarts)
    Anonym (Ja) skrev 2015-04-09 13:22:15 följande:
    Utöver det borde vi ha psykiatriska undersökningar av de som vill skaffa barn. Där ska både EQ och IQ fastställas. Man borde heller inte få skaffa barn om man är under eller över en viss ålder, och det gäller båda föräldrarna. Personer med psykisk eller fysisk sjukdom i släkten går även de bort.
    Heil
Svar på tråden för hårda regler vid ivf