för hårda regler vid ivf
¨måste man vara folkbokförd i 2 år på samma adress för att få landstingsfinansierad ivf? kollar de upp hur länge man varit skrivna på samma adress?! jag tycker det är lite för hårda regler...
¨måste man vara folkbokförd i 2 år på samma adress för att få landstingsfinansierad ivf? kollar de upp hur länge man varit skrivna på samma adress?! jag tycker det är lite för hårda regler...
Jag tycker att en viss tidsgräns bara är bra. Efter 2 år känner man varandra såpass väl att risken att man senare går isär sjunker avsevärt. Tycker det skulle införas vid graviditeter som sker naturlig väg också. Tänk vad många barn som skulle slippa växa upp i 2 hem! Folk tänker inte långt idag, efter ett par månader ihop skaffar man barn. Och efter 1 år, när ungen lagom kommit inser dom 'att dom var nog inte rätt för varandra' och går isär. Tycker så synd om alla dessa barn.
Men om man är gift då? det ser tuft ut i lägenhets marknaden man kanske inte kan ha sin adress där man bor trots att man bor ihop..