Knöl i överarmen
Hej!
Min dotter har tagit vaccin mot difteri, stelkramp och kikhosta.
Nu har hon fått en hård och varm knöl på överarmen. Är det farligt? Vad ska jag göra?
Hej!
Min dotter har tagit vaccin mot difteri, stelkramp och kikhosta.
Nu har hon fått en hård och varm knöl på överarmen. Är det farligt? Vad ska jag göra?
www.barnvaccin.nu/biverkningar-och-risker.aspx
Verkar vara normalt.
Dock har jag känt efter och knölen är ganska stor. När jag trycker på den så säger hon att det gör ont.
www.barnvaccin.nu/biverkningar-och-risker.aspx
Verkar vara normalt.
Knölen är som ett myggbett och området där sprutan har tryckts in är lite blå/röd. Är rädd om henne, borde jag söka upp vårdcentralen?
Låter som en ofarlig reaktion på sprutan hon tagit. Var det nyligen hon tog den? Har hon feber? Ge alvedon och avvakta några dagar så ska du se att knölen lägger sig snart.
Låter som en ofarlig reaktion på sprutan hon tagit. Var det nyligen hon tog den? Har hon feber? Ge alvedon och avvakta några dagar så ska du se att knölen lägger sig snart.
Du har rätt att vara orolig du är hennes mamma. Nej alvedon är inget farligt att ge. Förvärrar inget. Knölen kommer snart att försvinna. Vilken tur din dotter har som har en mamna som är rädd om henne. Kram
Glömde skriva jag jobbar som ssk ?
Du har rätt att vara orolig du är hennes mamma. Nej alvedon är inget farligt att ge. Förvärrar inget. Knölen kommer snart att försvinna. Vilken tur din dotter har som har en mamna som är rädd om henne. Kram
Hej hur går det. Har knölen minskat nått än?