• Anonym (zeööhcg)

Måste jag skriva en D-uppsats i lärarutbildningen?!

Jag funderar på att bli lärare, men enligt upplägget står det en uppsats på avancerad nivå, alltså en magisteruppsats. Är det OBLIGATORISKT eller kan man välja? Jag har skrivit en C-uppsats innan (annat ämne) men fick godkänt och kommer nog inte klara av en D-uppsats :( Någon som vet?!?

• Svar på tråden Måste jag skriva en D-uppsats i lärarutbildningen?!
  • Anonym (T)

Är det avancerad nivå så är det. Men sen är det ju inte meningen att man ska klara sig själv genom en utbildning heller, då hade man ju kunnat göra allt själv istället för att gå en kurs, utan du kommer ju få handledning för att klara av att skriva uppsatserna. Och klarar/hinner man inte på första försöket så får man fler försök på sig att bli färdig.

• sextiotalist

Och så klagar lärarna på dåliga löner, när man inte ens tro sig klara en magisteruppsats.

• Anonym (T)
    sextiotalist skrev 2015-04-08 12:40:55 följande:

Och så klagar lärarna på dåliga löner, när man inte ens tro sig klara en magisteruppsats.

Fast nu är ju inte den här personen lärare... Klumpa inte ihop färdigutbildade med personer som inte gått/klarat utbildningen.
  • AnnaHO2

Fast de som jobbar som lärare har ju faktiskt klarat sin D-uppsats!!
  • Pastella

Nu är ju inte ts lärare så det var en väldigt märklig kommentar.
  • sextiotalist
    Anonym (T) skrev 2015-04-08 12:44:45 följande:
    Fast nu är ju inte den här personen lärare... Klumpa inte ihop färdigutbildade med personer som inte gått/klarat utbildningen.
    Tyvärr möter mina vänner som är lärare den inställningen rätt ofta hos nyexade lärare.
  • Anonym (zeööhcg)

Hur svår är D-uppsatsen i jämförelse med C-uppsatsen då? Är det genomförbart? :( eller är det supersvårt?

• Anonym (Säker?)

Hår ämneslärarutbildningen för gymnasielärare och vi kommer skriva c uppsatser inom våra ämnen. Inga d uppsatser och vår utbildning klassas också som avancerad. Så har du kollat säkert att du ska skriva en d?

• Anonym (Gymnasielärare)

Både jag och min make är gymnasielärare, olika ämnen och från olika lärosäten. Vi skrev bara C-uppsats båda två (blev klara för 7-8 år sen)

• Fiona M

Om du skriver D-uppsats i dina ämnen beror ju helt på vilka ämnen du väljer, och att uppsatsen i pedagogiken benämns som avancerad är inte detsamma som D-uppsats.

Svar på tråden Måste jag skriva en D-uppsats i lärarutbildningen?!