Vad ska jag utbilda mig till?
Hej! Har börjat leta utbildningar på högskola som skulle kunna vara intressanta. Just nu är jag mammaledig och ska sedan plugga upp lite betyg på komvux. Jag har aldrig varit duktig i skolan och det mesta har berott på depression. Men nu känner jag mig mer taggad än nånsin och vill så gärna börja på en ny kula.
Därför måste jag veta vilka högskoleutbildningar som skulle vara intressant för mig så jag vet vilka ämnen jag ska läsa in. Det är så att jag har inga speciella intressen därför är det ingen särskild utbildning som lockar.
Har tidigare jobbat på äldreboende men vården lockar inte så jätte mycket. Har tyckt det skulle vara spännande att vara barnmorska men är tveksam till att jobba som sjuksköterska först. Är intresserad av ungdomar och barn då det finns problematik bakom. Är extremt hjälpsam person och vill alla väl. Psykologi är ett ämne som lockar litegrann.
Annars är jag öppen för alla förslag. Har kikat om allt från jurist, ekonom till ingenjör. Vill ju helst att man ska ha goda möjligheter till jobb, kanske starta eget och så vidare.