• Anonym (förväntansfull)

svagt plus efter BIM

Hej, detta ovetande kring graviditets streck..

Jag har köpt hem stickor (blir billigare i längden, är lite av en testmissbrukare) från Graviditetskollen. Får svaaga plus varje gång och igår (på BIM dagen) testade jag ett CB och fick ett svaagt plus. 

Jag har känningar i "tjejmagen", molande om dagarna och känner av det ännu mer på kvällarna när jag går och lägger mig. Jag känner verkligen att det är en förändring i kroppen.

Idag (BIM+1) tog jag ett CB digitalt, visade dock "inte gravid". Besvikelse...

Men nu har jag läst runt lite och det finns fler som fått inte gravid efter BIM. Och många som inte plussar förens flera dagar efter BIM (så långt som BIM+10).

Jag tänker inte ge upp hoppet än, jag vet ju att det är något på stickorna, även om det är svagt!! Kanske svårt att säga men tror ni att det kommer öka? Tänkte om ni suttit i samma båt någon gång. Vill så gärna och tror så mycket på att det ska vara min och sambons tur nu. (Försökt i över 1 år)

• Svar på tråden svagt plus efter BIM
  • Bubbel85

Det finns väl egentligen 3 alternativ till varför testerna visar svagt även efter bim.

1. Du har inte bim/äl när du tror. Har du tagit ältest eller är du helt säker på när du har bim?

2. Du är låghormonare. Gud som jag läste på om det när vi försökte, grep efter halmstrån. Som jag förstått är det möjligt, men inte vanligt så det hör nog till ovanligheterna att plussa först vid bim+10

3. Ägget fäste inte helt. Har fått 2ggr att man fått svagt plus innan bim och sen inget mer. Tydligen är det vanligt att ägget "nästan" fäster, kroppen börjar producera hormon och så får man utslag på Stickan. Men eftersom det aldrig fäste riktigt kommer mensen, ofta lite senare. Det är därför alla förespråkar att inte testa så tidigt... Men vem fixar det liksom :)

Vad som gäller för dig vet jag inte men hoppas allt går bra, förstår din längtan och frustration. Haft 3 missfall själv, på fjärde tog det sig och hade en helt normal graviditet. För några ska det bara testas, jävlas och krånglas innan det tar sig.

Bubbel85 skrev 2015-04-08 15:20:41 följande:

Det finns väl egentligen 3 alternativ till varför testerna visar svagt även efter bim.

1. Du har inte bim/äl när du tror. Har du tagit ältest eller är du helt säker på när du har bim?

2. Du är låghormonare. Gud som jag läste på om det när vi försökte, grep efter halmstrån. Som jag förstått är det möjligt, men inte vanligt så det hör nog till ovanligheterna att plussa först vid bim+10

3. Ägget fäste inte helt. Har fått 2ggr att man fått svagt plus innan bim och sen inget mer. Tydligen är det vanligt att ägget "nästan" fäster, kroppen börjar producera hormon och så får man utslag på Stickan. Men eftersom det aldrig fäste riktigt kommer mensen, ofta lite senare. Det är därför alla förespråkar att inte testa så tidigt... Men vem fixar det liksom :)

Vad som gäller för dig vet jag inte men hoppas allt går bra, förstår din längtan och frustration. Haft 3 missfall själv, på fjärde tog det sig och hade en helt normal graviditet. För några ska det bara testas, jävlas och krånglas innan det tar sig.

Tack för svar. Kan mycket väl vara så att jag inte hade ÄL när jag trodde och likaväl BIM. Har oregelbunden menscykel men tyckte att jag kände av ÄL ganska rejält sist. Hoppas såklart på alternativ 1 eller 2 ;) Kan slänga in en bild på ett CB test jag gjorde igår.
  • Bubbel85

Ja nåt verkar det ju va på Stickan. Jag testade med äl-test några gånger och faktum var att jag kände av ägglossningen flera dagar innan ägglossningen skedde. När ägglossningen väl var kände jag inget utan bara innan... Som med mensvärk, man har ju ofta ont innan mensen, inte under. Så förhoppningsvis är det samma för dig, du kanske inte ens passerat bim än. Kanske inte så dumt att prova och se vart i cykeln du är när du får dina äl-känningar... Om det inte skulle va nåt nu vill säga. Lycka till, håller tummarna!

Bubbel85 skrev 2015-04-08 15:53:43 följande:

Ja nåt verkar det ju va på Stickan. Jag testade med äl-test några gånger och faktum var att jag kände av ägglossningen flera dagar innan ägglossningen skedde. När ägglossningen väl var kände jag inget utan bara innan... Som med mensvärk, man har ju ofta ont innan mensen, inte under. Så förhoppningsvis är det samma för dig, du kanske inte ens passerat bim än. Kanske inte så dumt att prova och se vart i cykeln du är när du får dina äl-känningar... Om det inte skulle va nåt nu vill säga. Lycka till, håller tummarna!

Ja okej, tack nu blev jag lite klokare och lugnare!! :) Då ska jag vänta med att ta något test och hoppas på att det stegrar! :) 

Ja, något form av streck visar sig ju. Tror inte att det är spök, då får man det inte på alla test tänker jag. Tror inte det är någon större idé att försöka ta reda på min cykel, har PCO och min mens brukar vara väldigt gles. Därför jag har så stora förhoppningar nu när jag verkligen kände av en ÄL och att den molande värken i magen sitter i fortfarande.

• Anonym (Förväntansfull)

Tog dethär testen för ca 1h sen

• Bubbel85

Ja nåt ser det ju ut att va tycker jag! Testa imorgon på morgonurin, är ju mer koncentrerat då. Jag tänkte på dig idag, håller alla tummar!

Bubbel85 skrev 2015-04-09 18:49:28 följande:

Ja nåt ser det ju ut att va tycker jag! Testa imorgon på morgonurin, är ju mer koncentrerat då. Jag tänkte på dig idag, håller alla tummar!

Ja, jag ver inte om jag kanske ska vänta några dagar ändå? Vore lite mer tröstande att se en verklig skillnad :) åh tack, vad snäll du är! Jag håller dig uppdaterad :)

Tog detta imorse.

Igår hade jag väldiga känningar i vänstra äggstock. Men ttcker att plusset borde vara starkare? Iallafall att det borde öka mer

Svar på tråden svagt plus efter BIM