• Anonym (förväntansfull)

svagt plus efter BIM

Hej, detta ovetande kring graviditets streck..

Jag har köpt hem stickor (blir billigare i längden, är lite av en testmissbrukare) från Graviditetskollen. Får svaaga plus varje gång och igår (på BIM dagen) testade jag ett CB och fick ett svaagt plus. 

Jag har känningar i "tjejmagen", molande om dagarna och känner av det ännu mer på kvällarna när jag går och lägger mig. Jag känner verkligen att det är en förändring i kroppen.

Idag (BIM+1) tog jag ett CB digitalt, visade dock "inte gravid". Besvikelse...

Men nu har jag läst runt lite och det finns fler som fått inte gravid efter BIM. Och många som inte plussar förens flera dagar efter BIM (så långt som BIM+10).

Jag tänker inte ge upp hoppet än, jag vet ju att det är något på stickorna, även om det är svagt!! Kanske svårt att säga men tror ni att det kommer öka? Tänkte om ni suttit i samma båt någon gång. Vill så gärna och tror så mycket på att det ska vara min och sambons tur nu. (Försökt i över 1 år)

• Svar på tråden svagt plus efter BIM
  • Bubbel85

Usch vill verkligen inte skriva detta men håller med dig, det borde va lite starkare "normalt" sett. Det är ju dock fortfarande så att det kan va för tidigt men... Jag hade lika starkt/svagt som dina test fram till v.6 en gång innan missfallet drog igång... MEN det behöver inte va så för dig.

Försök att ta det för vad det är. Försök inte tänka för mycket på att du är gravid och testa om några dagar igen. Men testet är positivt, ingen tvekan på det, du är gravid. Hoppas verkligen att det blir starkare nästa gång.

Om det inte skulle gå vägen denna gång kan du också trösta dig med att det många gånger är lättare för kroppen att bli gravid igen när den varit det en gång... Den är liksom på den banan. Men summa summarum just nu, du är gravid nu!

• Anonym (Förväntansfull)
    Bubbel85 skrev 2015-04-11 14:03:10 följande:

Usch vill verkligen inte skriva detta men håller med dig, det borde va lite starkare "normalt" sett. Det är ju dock fortfarande så att det kan va för tidigt men... Jag hade lika starkt/svagt som dina test fram till v.6 en gång innan missfallet drog igång... MEN det behöver inte va så för dig.

Försök att ta det för vad det är. Försök inte tänka för mycket på att du är gravid och testa om några dagar igen. Men testet är positivt, ingen tvekan på det, du är gravid. Hoppas verkligen att det blir starkare nästa gång.

Om det inte skulle gå vägen denna gång kan du också trösta dig med att det många gånger är lättare för kroppen att bli gravid igen när den varit det en gång... Den är liksom på den banan. Men summa summarum just nu, du är gravid nu!

Det är ingen fara, jag föredrar ärliga svar. Får som sagt hoppas på att det fortfarande är väldigt tidigt och att det blir starkare inom några dagar :) jag kanske borde ringa barnmorskan på måndag? Se ifall man kan komma dit så de får ta en titt? Så jobbigt att inte veta helt säkert, tror fortfarande inte att jag är gravid tills jag verkligen får svart på vitt (har hoppats så många gånger förr..). Men jag håller mig positiv och får se vad tiden har att visa mig :)
  • Bubbel85

Jag tycker verkligen att du ska ringa barnmorskan. Har ni försökt i ett år har ni dessutom rätt till en koll nu, plus att skulle ni mot förmodan få tre missfall på raken så är det alltid bra om de är dokumenterade. ring så du får åka dit och kolla. Finns ju mediciner för att få mer ordning på sin cykel också, sånt ska du ju få hjälp med. Lycka till!!

Bubbel85 skrev 2015-04-11 14:18:32 följande:

Jag tycker verkligen att du ska ringa barnmorskan. Har ni försökt i ett år har ni dessutom rätt till en koll nu, plus att skulle ni mot förmodan få tre missfall på raken så är det alltid bra om de är dokumenterade. ring så du får åka dit och kolla. Finns ju mediciner för att få mer ordning på sin cykel också, sånt ska du ju få hjälp med. Lycka till!!

Jag ska bli uppringd av barnmorskan nu vid 11, så hoppas jag får komma in så dom får ta sig en titt. Har du erfarenhet av detta? Tar dom enbart gravtest eller tar de blodprov också? :)
  • Bubbel85
    Anonym (förväntansfull) skrev 2015-04-13 09:34:08 följande:

Jag ska bli uppringd av barnmorskan nu vid 11, så hoppas jag får komma in så dom får ta sig en titt. Har du erfarenhet av detta? Tar dom enbart gravtest eller tar de blodprov också? :)

Vad bra! Jag hade några missfall innan tjejen kom, var inne hos bm vid första missfallet pga att testet inte blev starkare. Väl hos henne hade det ju gått ytterligare några dagar så testet blev helt blankt (hade blött ganska mycket också), då jag fick bara ta ett test. Lycka till!

Kvällstest

• Anonym (:/)

Gissar på mf tyvärr. :( Hcg stiger för dåligt om det där är ett svagt pos.Tycker ni ska boka en utredning om ni försökt ett år utan att bli konstaterat gravida. Få hjälp med insemination kanske.

Anonym (:/) skrev 2015-04-15 10:54:55 följande:

Gissar på mf tyvärr. :( Hcg stiger för dåligt om det där är ett svagt pos.Tycker ni ska boka en utredning om ni försökt ett år utan att bli konstaterat gravida. Få hjälp med insemination kanske.

Jag har ju inte haft någon blödning och har fortfarande symtom för graviditet. Kan det vara så ändå? Ja, vi har tänkt ifall vi inte lyckas den här gången så ska vi söka hjälp. Har haft kontakt med gyn vid december och min gynekolog sa att om vi vill ha hjälp är det bara att vi hör av oss.
  • Anonym (:/)
    Anonym (förväntansfull) skrev 2015-04-15 11:25:10 följande:
    Jag har ju inte haft någon blödning och har fortfarande symtom för graviditet. Kan det vara så ändå? Ja, vi har tänkt ifall vi inte lyckas den här gången så ska vi söka hjälp. Har haft kontakt med gyn vid december och min gynekolog sa att om vi vill ha hjälp är det bara att vi hör av oss.

Ofta tar det tid innan blödning startar när graviditet avstannat. Men visst, inget är givet i sten, det kan vara normalt... men borde nog ha blivit starkare teststreck då. Ett alternativ är att det är ett utomkveds i äggledaren, då brukar hcg ligga lågt och inte öka normalt. Så får du obehag/ont lågt i ena sidan av buken ska du söka vård direkt. Vad bra att ni får hjälp om ni vill direkt. :)

Tog ett till på lunchen nu, tycker det är lättare att se på CBs test. Oredigerad dessutom

• Bubbel85

Kroppen kan va förjävlig att luras också tyvärr. Hade ett missfall som upptäcktes i vecka 10, då hade det varit dött i flera veckor utan att kroppen fattade det. Gjorde en skrapning och trots det tog det över en månad innan gravtestet var blankt. Gynekologen skakade på huvudet och sa att det var en väldig tur att det upptäcktes (var inne på koll för rosa flytningar) för han trodde att kroppen nog hade gått ovetandes till man såg på rutin-ulet i vecka 18 för mitt hcg var så högt... Då hade jag nog inte överlevt tror jag.

I normala fall borde testet vara väldigt starkt med tanke på att det gått så många dagar sen du först fick positivt.

Men vad sa barnmorskan? Jag är dock helt övertygad om att du varit gravid, testen har visat positivt och har ni försökt så länge utan positivt så är ju det jättebra, då vet ni ju att ni KAN! Tycker absolut att ni ska söka hjälp, det handlar ju inte om operationer säkert utan kanske bara någon medicin så du får regelbunden ägglossning eller så.

Okej.. allt syftar alltså på att jag fått missfall eller något annat tråkigt. Ska sluta testa nu. Tack för ni svarat alla gånger!

• Bubbel85

Ja tyvärr gör det nog det. MEN vi är ju inga experter här inne. Men kanske är det lättare att utgå från att det är ett missfall nu och skulle det inte vara det så att det inte är det så är det bara ren glädje sen. Jag har varit i din situation flera gånger, testat flera gånger om dagen så jag är den sista som kan säga att "försök att inte tänk på det" men det är tyvärr det enda som gäller. Bestäm en dag nästa vecka som du ska testa sista gången, är det inte starkt positivt då så vet du. Ofta brukar teststrecket bli lika starkt som kontrollstrecket inom 1vecka efter bim. Nu är det ju svårt för dig att veta exakt äl men över 1 vecka innan bim kan du snudd på omöjligt få positivt på ett test. Eftersom du fick positivt för så länge sen borde du passerat bim nu och testet borde va starkare tyvärr.

Uff vill inte skriva såhär. Beklagar.... Men som sagt, vi här inne är inga experter utan lita på din magkänsla.

Hej!! Är ni kvar? :)

Här kommer jag igen med tester jag har svårt att läsa! 

Har ju som sagt oregelbunden cykel så vet inte när BIM är, men vet iallafall det är tidigt än. Någon som vill hjälpa mig lite?

• Bubbel85

Hej ts! Hur gick det med allt sist? Jag ser på bilden klart en antydan till streck iaf, tycker det ser väl så tydligt ut för att va ett spökstreck så hoppas hoppas ???? jag hade aldrig orkat hålla mig utan köpt ett med veckoindikator ???? hoppas det är din tur nu!!

Bubbel85 skrev 2015-06-20 20:53:18 följande:

Hej ts! Hur gick det med allt sist? Jag ser på bilden klart en antydan till streck iaf, tycker det ser väl så tydligt ut för att va ett spökstreck så hoppas hoppas ???? jag hade aldrig orkat hålla mig utan köpt ett med veckoindikator ???? hoppas det är din tur nu!!

Det gick inte så bra sist, men det är bara att ta nya tag! :)
    Dock så åkte jag på blödningar i torsdags. Väldigt tidigt för att vara mensen, nog för att jag har oregelbunden men nu var det väldigt tidigt, inte länge sen alls jag hade min förra mens. Så jag gissar nog på missfall den här gången
Svar på tråden svagt plus efter BIM