Någon som har köpt GHD Aura Air? Tips på andra hårfönar?
Jag är på jakt efter en riktigt bra hårfön och undrar om någon har köpt just denna från GHD? Aura Air som är den nyaste från GHD?
Mitt problem är att alla hårfönar har så starkt luftflöde (pga stark motor) att jag inte kan rikta flödet åt "rätt" håll och föna sektion för sektion som frisörerna gör.
Dessutom så bränner min senaste hårtork (kostade ca 2.000 kr) sönder både håret och hårbotten pga för stark värme, även på en armslängds avstånd.
Jag köpte den hos Bangehead.se men de vägrar besvara mina kontaktförsök. Eftersom garantin inte gäller så har jag struntat i att ringa till dem, bara använt formuläret på hemsidan, då jag inte hittar någon e-postadress.
Men hårfönen hade detta fel med för hög värme redan från början, så den har legat oanvänd i över ett år. Jag orkade inte reklamera just då pga en massa olika orsaker och nu är det omöjligt att få skriftlig kontakt med Bangerhead...
Men, tillbaka till problemet: jag har försökt både med och utan extra munstycken, flertal olika märken, både billiga och dyrare som Parlux, Toni & Guy, BaByliss osv.
Istället blåser fönen sönder frisyren totalt pga för starkt luftflöde. Alla hårtorkar som jag har råd med (ca 2.000 kr) har bara haft 2 reglage för flöde och 2-3 st för värme. Jag använder alltid lägsta luftflödet och med den nyaste hårfönen måste jag använda kalluften för att inte bränna sönder mig.
Ja, jag vet att jag inte är superduktig på att föna, men jag har följt min(a) frisörs/frisörers råd så gott jag kan. Och lite övning får man ju på ca 25 års tid...
Alltså behöver jag en BRA hårfön där jag kan rikta luftflödet mot rätt sektion av håret utan att frisyren blåser sönder. Den får inte heller vara för tung, jag vill ha anti-frizz effekt (jonisering?) och många reglage för flöde och värme...
Har ni även testat GHDs stylingprodukter? Är de värda priset som är över 200 kr/st?
Använder just nu Redken som jag köper billigt från engelska webbshoppar...