Inlägg från: Voluptuous Shalimar |Visa alla inlägg
  • Voluptuous Shalimar

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Fick väl kanske 3000 kr i ett kuvert eller liknande. De pengar mamma och pappa sparat ihop till mig hade vi gemensamt bestämt oss för att använda till diverse dyrare saker jag behövde (dator, resor osv). Hade jag fått allt på artonårsdagen hade det kanske rört sig om 30 000 kr. 

• Voluptuous Shalimar
    En PantherTant skrev 2015-04-09 14:56:08 följande:
    Inget speciellt på födelsedagen, fyllde på en påsklördag, men mina föräldrar betalade bilskolan och köpte en billig bil åt mig, och när jag efter påskhelgen körde upp och blev godkänd genast så tog pappa vägen hem via en guldsmedsaffär där han köpte en guldklocka åt mig.

I mitt barndomshem var det fattigt, så jag var och är väldigt tacksam för allt detta.
    Vilken gullig pappa ! <3
  • Voluptuous Shalimar
    Anonym (Kaka) skrev 2015-04-09 16:11:34 följande:
    Någon 400000 kr plus plus vänskap? Nu tror jag inte att någon förälder bara trollar fram så mycket pengar utan att ha bra ekonomi. Det jag undrar är, varför blev ts kompisar "avundsjuka". Vad har ts berättat för de från början?
    Äh, folk blir avundsjuka för att andra har mer än de själva. Om det inte är pengar man vunnit på lotteri eller "tjänat" på att utöva nån sport. Kolla på Zlatan, ingen tycker att han har oförskämt mycket pengar, medan en person som under kanske 20 år arbetat sig upp till en hög position och har en 80-timmars arbetsvecka "har åt skogen för hög lön". Sverige i ett nötskal.
Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?