Inlägg från: Anonym (Kaka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaka)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Jag fick en kaka, eftersom mina föräldrar inte lever samma liv som dina.

• Anonym (Kaka)
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-04-09 14:35:30 följande:
    Har ts visat sig otacksam? Problemet var ju att vännerna betedde sig väldigt omoget.
    Jaså? Nu antar jag att du simmar på samma ekonomiska nivå som ts. Jag tror inte att vännerna betedde sig väldigt omoget. Bara svårt att umgås med någon som skryter om att få 400 000 plus bil och körkort plus 2000 varje månad av sina föräldrar.
  • Anonym (Kaka)
    Anonym (Mackan) skrev 2015-04-09 15:14:58 följande:

Vilka extremt omogna kompisar! Hitta några som är värda din vänskap istället.

Någon 400000 kr plus plus vänskap? Nu tror jag inte att någon förälder bara trollar fram så mycket pengar utan att ha bra ekonomi. Det jag undrar är, varför blev ts kompisar "avundsjuka". Vad har ts berättat för de från början?
  • Anonym (Kaka)
    Anonym (Bortskämd??) skrev 2015-04-09 16:53:32 följande:
    Jag har aldrig bett om någonting, inte ens när jag var liten. Däremot skulle jag be mina föräldrar om hjälp alla dagar i veckan, istället för att svälta. Det tror jag de allra flesta 19-åringar som fortfarande pluggar skulle göra.
    Men sluta nu, människan. Någon som får 400000 i fickpengar vet knappast hur det känns att svälta.
    Du tar illa upp att dina vänner inte blev lika glad som dig. Ja nu, skit happens. Gå vidare och hitta vänner på din nivå.
Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?