Inlägg från: Anonym (Mackan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mackan)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Vilka extremt omogna kompisar! Hitta några som är värda din vänskap istället.

• Anonym (Mackan)
    Anonym (Kaka) skrev 2015-04-09 16:11:34 följande:

Någon 400000 kr plus plus vänskap? Nu tror jag inte att någon förälder bara trollar fram så mycket pengar utan att ha bra ekonomi. Det jag undrar är, varför blev ts kompisar "avundsjuka". Vad har ts berättat för de från början?

Att vara värd någons vänskap har inte det minsta med pengar att göra. Eller har det det för dig?
  • Anonym (Mackan)
    Anonym (Kaka) skrev 2015-04-09 17:16:14 följande:

Men sluta nu, människan. Någon som får 400000 i fickpengar vet knappast hur det känns att svälta.

Du tar illa upp att dina vänner inte blev lika glad som dig. Ja nu, skit happens. Gå vidare och hitta vänner på din nivå.

Du måste vara avundsjukan personifierad. Vad menar du med TS nivå? Vänner som frågar vad man fick och inte gillar svaret är inga bra vänner.
  • Anonym (Mackan)
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-04-10 08:37:13 följande:

Självklart får man utgå från det trådstartaren i ett ämne säger. Ingen av oss har ju någon möjlighet att göra en bakgrundskoll om det är sant eller ej. Alltså får man delge sin åsikt/ge råd utifrån det.

Om man alltid utgår från att trådstartaren ljuger och/eller överdriver så kan man lika gärna hitta på något annat än att hänga på Familjeliv.

Min poäng med mitt svar var att belysa att personen i fråga som påstod att ts hade skrutit helt enkelt utgick från att det var så. Ett bättre sätt är ju att ställa frågor kring omständigheterna istället för att berätta för oss andra att "så här var det".

Och vad fanns det att provocera och skryta för oss om? Hade det handlat om 4 milj så hade jag kunna förstå provokationen i det hela, ifall man startar en tråd om det här.

• Anonym (Mackan)

Löjligt och Kakan,

Ni är ju så patetiska så det saknar motstycke.

Ni utgår från att TS skrutit om pengarna och därför fått vad han förtjänar. Om man alltid utgår från att alla TS undanhåller allt relevant varför skriva i forum alls?

Hade ni accepterat om en ensamstående mamma som klagar över att hon har svårt att få pengarna att räcka till blev attackerad med kommentarer om att pengarna visst räcker till bara hon fimpar cigaretterna och slutar spela nätpoker utan minsta indikation på att hon faktiskt rökte eller spelade? Det är helt analogt.

Väx upp!!

• Anonym (Mackan)
    Anonym (Avis.) skrev 2015-04-12 02:38:36 följande:

Jag fick stryk och smörgåstårta :/

Varför stryk? Av vem? Och hur?
Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?