Inlägg från: Anonym (Bortskämd??) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bortskämd??)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Hejsan!

Jag tror detta varit uppe i en tidigare tråd, men kan inte hitta den nu. Jag är nyss fyllda 19, och förra helgen råkade jag i diskussion kring vad vi fick i 18-årspresent. De flesta fick mellan 5000-10000 och blev helt chockade när jag berättade att jag fick drygt 400 000+bil och körkort. Mina föräldrar har varit relativt högavlönade, och har därför kunnat spara ihop dessa pengar till mig, vilket jag är oerhört tacksam över. Dessutom får jag 2000 kr i månaden av mamma så länge jag studerar.

Mina vänner blev nästan förbannade, kallade mig bortskämd snorunge osv. Jag vet att jag fick mycket pengar, men alltihopa (utom 5000 som jag tog direkt) är placerade och oanvända. Jag går inte i dyra kläder, kör en bil från 90-talets början, och talar aldrig om pengar. Ändå är de sura på mig nu och vill inte tala med mig.

Hur mycket fick du när du fyllde 18? Hur mycket gav du/ttänker du ge till ditt barn?

• Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?
  • Anonym (Bortskämd??)
    Anonym (Kaka) skrev 2015-04-09 14:50:38 följande:

Jaså? Nu antar jag att du simmar på samma ekonomiska nivå som ts. Jag tror inte att vännerna betedde sig väldigt omoget. Bara svårt att umgås med någon som skryter om att få 400 000 plus bil och körkort plus 2000 varje månad av sina föräldrar.

Jag skröt verkligen inte. Det här är mina bästa vänner som jag umgås med dagligen, och har gjort sedan 13-årsåldern. De visste inte något om mina pengar förrän i lördags när det kom på tal. Och ja, jag är väldigt tacksam, men det är inte det som tråden handlar om. Skulle du ha svårt att umgås med någon, om du fick veta att denne har en större summa pengar investerade?
  • Anonym (Bortskämd??)
    Anonym (Inget) skrev 2015-04-09 14:45:51 följande: