Anonym (Löjligt) skrev 2015-04-10 04:33:20 följande:
Nej, men vi får ju bara höra TS version. Hon/han kan ju mycket väl ha skrutit men tycker inte kanske inte själv att hon/han gjorde det. Eller så skröt hon/han helt medvetet för att platta till kompisar vars föräldrar inte har lika höga löner och möjlighet att ge bort så mycket. Vad vet du om vad som exakt har sagts, och hur? En trådstartare berättar alltid ur sitt perspektiv, och framställer sig själv som heeeelt oskyldig, det vet du väl.
Det har startats flera sådana här trådar, läser man mellan raderna får man intrycket att trådstartaren bara vill provocera, som Anonym (Stina) sade, eller skryta.
Självklart får man utgå från det trådstartaren i ett ämne säger. Ingen av oss har ju någon möjlighet att göra en bakgrundskoll om det är sant eller ej. Alltså får man delge sin åsikt/ge råd utifrån det.
Om man alltid utgår från att trådstartaren ljuger och/eller överdriver så kan man lika gärna hitta på något annat än att hänga på Familjeliv.
Min poäng med mitt svar var att belysa att personen i fråga som påstod att ts hade skrutit helt enkelt utgick från att det var så. Ett bättre sätt är ju att ställa frågor kring omständigheterna istället för att berätta för oss andra att "så här var det".
Och vad fanns det att provocera och skryta för oss om? Hade det handlat om 4 milj så hade jag kunna förstå provokationen i det hela, ifall man startar en tråd om det här.