Inlägg från: Anonym (Eeeh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eeeh)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Måste man få något stort när man fyller 18 år?

Jag fick lite kläder o.s.v.
    Pengar till körkort fick jag dock i studentpresent.

• Anonym (Eeeh)
    Rafael90 skrev 2015-04-09 18:42:20 följande:

Pengar fick jag inga, men fick "vanliga" presenter. Min syster fick 10 000 när hon fyllde 18.

Men va? Varför fick hon det?
  • Anonym (Eeeh)
    Rafael90 skrev 2015-04-09 20:06:08 följande:
    Hon är född drygt 2 år efter mig. När hon fyllde 18 hade jag flyttat hemifrån för nästan två år sen redan och hon hade blivit ganska bortskämd under tiden hon varit "ensambarn". Tror föräldrarna kom på lagom till hennes 18-årsdag att det vore bra med ett bidrag till vuxenlivet.
    Så de har inte behandlat er olika på andra sätt? Jag tycker dock att de kunde ha kompenserat dig lite ändå.
  • Anonym (Eeeh)
    Rafael90 skrev 2015-04-09 22:18:03 följande:
    Nja, lite grann kanske. Hon var ofta "oskyldig" för att hon var yngre, jag fick ta mer skuld och ansvar osv. Jag tycker dock att de har "kompenserat" lite för det nu senare, speciellt eftersom jag blivit mycket mer självständig och vuxen medan syrrans bortskämdhet inte ledde till nåt bra alls.
    Jag förstår absolut det sista. Min mamma har behandlat barnen olika och min syster är jättebortskämd. Enligt mamma var ingenting hennes fel, så hon kan bland annat inte ta kritik alls. Så de bortskämda får ju egentligen inte så lätt heller...
Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?