Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?
Minns ej så antagligen inget speciellt...
Har varit sambo och ej varit hemma mycket under gymnasietiden pga olika saker. vi har aldrig haft speciellt mkt pengar men har alltid önskat att någon kunde hjäpt med körkort så alla ni som fått det- kan vara glada.
Flyttade hemifrån snabbt efter gymnasiet och ALLT jag har nu har jag fått kämpa mig till själv, allt jag sparat, köpt och äger.
Visst har körkort osv fått vänta och nu när jag äntligen fått min fasta tjänst ska jag ta tag i allt :)
Men att ha pengar i säkerhet måste kännas tryggt! Och de flesta föräldrar som kan ge så mkt- gör väl oftast det.inget fel så länge man som du inte gör stor sak av det men dumt att tro andra får samma sak? lite korkat antagande...
Men att faktiskt klara sig själv utan någon mamma el pappa som fixat och sopat banan känns också toppen! Har ingen att tacka mer än mig själv:)
fick du en bil från 90 talet? el köpt en ny själv? vrf får du pengar när du studerar? antar du bor hemma?
räcker ej studuebidrag och att få bo gratis hemma isf? finns alltid extra jobb annars och du har ju fått 400 000, en bra peng för att slippa studielån!